неділя, 17 травня 2020 р.

Узагальнення знань, 11 клас

11 клас. Географія. Українська держава (Тиж.3:ВТ) - YouTube



Пройдіть тестування на сайті      https://naurok.com.ua/test/join   




Код доступу 354255


Дистанційне навчання, географія 7 клас, тема: "Екологічні проблеми материків та океанів. Забруднення навколишнього середовища"


Україна єдина в Європі не має обов'язкового екологічного моніторингу

1. прочитайте параграфи 60-62

2. Перегляньте відео 





Виконайте в зошиті ↓↓↓↓↓↓

3.  

Основні види забруднення навколишнього середовища

Фізичне забруднення пов'язане зі змінами фізичних, температурно-енергетичних, хвильових і радіаційних параметрів зовнішнього середовища.

Хімічне забруднення – надходження в навколишнє середовище забруднювачів у вигляді хімічних речовин.

Біологічне забруднення – випадкове або пов'язане з діяльністю людини проникнення в екосистеми непритаманних їм рослин, тварин і мікроорганізмів (бактеріологічне); часто справляє негативний вплив при масовому розмноженні нових видів.

Радіаційне забруднення – забруднення, пов’язане з впливом іонізуючого (радіоактивного) випромінювання на живі організми. 

Забруднювач – будь-який фізичний чинник, хімічна речовина або біологічний вид (головним чином мікроорганізми), який потрапляє в навколишнє середовище або виникає в ньому в кількості, більшій за звичайну, і викликає забруднення середовища.

Основні джерела забруднення довкілля – енергетика, промисловість, транспорт, сільське господарство, військова діяльність, наукова діяльність.

Забруднення атмосферного повітря – це будь-яка зміна складу і властивостей повітря, що негативно впливає на здоров'я людей і тварин, стан рослинного покриву та екосистеми.

Наклейка Думающий смайлик PNG - AVATAN PLUS1.Виберіть з підручника або опрацюйте додаткову літературу та запропонуйте шляхи вирішення екологічних проблем.
2. Назвіть які міжнародні організації працюють над вирішенням екологічних проблем?(ст. 283-284 )

Виконайте в зошиті ↑↑↑↑↑↑↑↑


4. Готуємось до контрольної роботи, проходячи тест

Код доступу 396042

https://naurok.com.ua/test/join


дз. повторити параграфи 6-12 та 60-62, підготуватись до кр.

Географія 6 клас, тема «Людські раси»




1. Прочитайте параграф з підручника 53(частину 2  Людські раси)

2. Перегляньте відео 



Завдання виконати в зошиті письмово  ↓↓↓↓↓↓↓↓↓
3. Перейдіть по силці перегляньте презентацію та спишіть в зошит текс з слайдів 7-13

https://naurok.com.ua/prezentaciya-naselennya-zemli-lyudski-rasi-177315.html

Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑

4. 
4.  Видатний географ Міклухо-Маклай

У 1996, у рік 150-річчя з дня народження Міклухо-Маклая, ЮНЕСКО назвало його Громадянином світу.


5. Граючись – навчаюсь. Закріпіть знання про населення Землі і людські раси:





середа, 13 травня 2020 р.

Інтернет-олімпіади «На Урок»

 

Про олімпіаду

Інтернет-олімпіади «На Урок» — цікавий інтерактив для учня та зручний інструмент контролю знань школярів для вчителя. Пропонуємо повторити матеріал, вивчений протягом навчального року! Завдання розроблено методистами відповідно до шкільної програми.

Наші олімпіади суттєво відрізняються від типових конкурсних заходів, адже створюють рівні умови для всіх учнів. Ми радимо взяти участь у змаганнях кожному учневі, адже це унікальна можливість продемонструвати реальний рівень знань та отримати гарантовані нагороди.

Зайти на сторінку naurok.ua/start, ввести наданий вчителем пароль та обрати олімпіаду або конкурс.

Виконати завдання у відведений для цього час.

олімпіада триватиме до 20 травня


вівторок, 12 травня 2020 р.

Дистанційне навчання, географія 7 клас, тема «Природні багатства материків та океанів"

Чому природні ресурси планети Земля не можна вважати невичерпними ...

1.
Прочитайте параграф 60

2. Переглянье відео 





Завдання виконати в зошиті письмово  ↓↓↓↓↓↓↓↓↓

3.  Природнi ресурси — компоненти природи, якi людина використовує у своїй господарськiй дiяльностi.

Люди здатні використати природні багатства за дуже короткий час, а природа не може їх швидко відновити. Тому людям необхідно здійснювати збереження, охорону, заощадливе використання природних багатств.

Природні ресурси:

  • Мінеральні ресурси — мінеральні утворення органічного і неорганічного походження. Залежно від того як їх використовують, розрізняють рудні і нерудні, а також паливні корисні копалини.

  • Земельні ресурси — землі, які можуть бути використані. Такі землі використовують під забудівлю, для вирощування сільськогосподарських культур, прокладання доріг тощо.

  • Водні ресурси — поверхневі та підземні джерела води, а також води морів, океанів та льодовиків, придатні для використання. Прісна вода здебільшого зберігається в льодовиках. Нині для людини головним джерелом прісної води залишаються річки. Одним з найбільших споживачів води є сільське господарство і промисловість, а також теплові електростанції.

  • Біологічні ресурси — це рослини і тварини, які можуть бути використані. Вони є джерелом продуктів харчування, сировини для виготовлення одягу, ліків тощо.

  • Кліматичні ресурси включають в себе вологу, енергію сонця та вітру.

Природні ресурси поділяють на відновні та невідновні.

Вiдновнi природнi ресурси — ресурси рiк, озер, морiв, океану, сонячна енергiя, енергiя вiтру, рослинний i тваринний свiт тощо. 
Невiдновнi природнi ресурси — ресурси природи, що зовсiм не вiдновлюють свого кількісного і якісного стану пiсля використання їх або вiдновлюють його протягом тривалого часу. Належать до вичерпних природних ресурсiв, куди включають бiльшiсть корисних копалин (руди, вугiлля, нафта, горючi сланцi, мiнеральнi будiвельнi матерiали тощо).


Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑

4. 
 Закріпіть знання та пройдіть тест
Код доступу 408822

https://naurok.com.ua/test/join



Дистанційне навчання, географія 6 клас, «Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі"


До 2050 року населення землі збільшиться ще на 2 мільярди людей - ООН

1. Опрацюйте параграф з підручника 53(частину 1 до Людські раси)

2. По
дивіться відео





Завдання виконати в зошиті письмово  ↓↓↓↓↓↓↓↓↓
3.        Населення – сукупність людей, які живуть на Землі або в межах певної території (регіону, країни);


Розміщення населення -  процес розподілу населення на певній території. Цей процес характеризують відмінності в густоті населення, сукупність населення пунктів (міст, селищ, сіл), співвідношення кількості міських і сільських жителів.     Нині на Землі проживає більш як 7 млрд. осіб. Майже на 90 млн осіб щороку зростає населення.  Розміщення населення – це результат просторового розподілу населення на території Земної кулі в певний історичний період. Населення світу розміщене дуже нерівномірно, адже людство здавна концентрується в районах зі сприятливими для ведення господарства умовами. Тому майже 70 % населення світу займає усього 7 % площі суходолу. А 15 % площі суходолу не мають постійного населення – Антарктида, Ґренландія, острови Північного Льодовитого океану.  Найбільша в світі країна за кількістю населення – Китай (близько 1,3 млрд осіб).  На другому місті – Індія (понад 1,2 млрд осіб)  На третьому – США (317 млн осіб) 
 
Густота населення – кількість осіб, які заселяють певну територію (одиниця вимірювання – осіб/ км2) Щоб обчислити густоту населення, потрібно кількість населення поділити на площу території.

  В Азії в районах розвиненого землеробства густота населення подекуди сягає 2000 осіб на 1 км², а в Європі й Північній Америці в розвинених промислових районах – 1500 осіб на 1 км².
   Середня густота населення Землі — 52 осіб/км².
   Найменша густота населення в Австралії – 2 особи на 1 км².
   Середня густота населення України — 73 осіб/км².
Україна посідає 31-ше місце у світі та 6-те в Європі за чисельністю населення. У нашій країні проживає близько 42 млн осіб (станом на січень 2020р)

 Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑

4.  Закріпіть знання та пройдіть тест

Код доступу 330526
https://naurok.com.ua/test/join






середа, 6 травня 2020 р.

Дистанційне навчання, географія 7 клас, тема «Північний Льодовитий океан»

Урок 4 клас " Північний Льодовитий океан"
1. Прочитайте параграф 12 з підручника

2.
Перегляньте відео  -  Північний Льодовитий океан.
Завдання виконати в зошиті письмово  ↓↓↓↓↓↓↓↓↓

Увага! Вибрати основне.
3. Площа океану – 14,1 млн. км2.

Максимальна глибина - 5527 м.
Кількість морів – 11.
Найбільші моря – Гренландське, Норвезьке, Карське, Бофорта.
Найбільша затока – Гудзонова.
Найбільші острови і групи островів – Гренландія, Канадський Арктичний архіпелаг, Шпіцберген, Нова Земля
Найпотужніші течії – Норвезька, Шпіцбергенська (теплі), Східно-гренландська (холодна).

Північний Льодовитий океан – найменший з океанів. Він займає центральну частину Арктики і знаходиться на північ від материків Північна Америка та Євразія. Береги Північного Льодовитого океану дуже розчленовані.

Arctic And Antarctica - Lessons - Tes Teach

А́рктика — північний полярний регіон Землі, що включає околиці материків Євразії та Північної Америки, майже весь Північний Льодовитий океан з островами, а також прилеглі частини Атлантичного й Тихого океанів



     


Моря Північного Льодовитого океану переважно окраїнні. 
Більшість островів зосереджена біля материків: Гренландія, Канадський Арктичний архіпелаг, Шпіцберген, Земля Франца-Йосифа, Нова Земля, Новосибірські острови та інші. Північний Льодовитий океан сполучається широкими протоками з Атлантичним океаном. Зв'язок з Тихим океаном відбувається через вузьку Берингову протоку.

Дослідження Північного Льодовитого океану складні й небезпечні.Наприкінці XVIII ст. за результатами плавання російської експедиції Вітуса Беринга була складена достовірна карта західної частини океану. Перші відомості про природу навколо-полярних областей були отримані лише наприкінці XIX ст. під час дрейфу судна норвезького дослідника Фрітьофа Нансена, пізніше плавання російського полярного дослідника Георгія Сєдова.

 

Російський мореплавець Георгій Сєдов

 

Норвежець Фрітьоф Нансен

У 1932 р. російський учений Отто Шмідт очолив експедицію на криголамі "Сибіряков", у ході якої були проведені заміри глибини, встановлено товщу льодового покриву в різних частинах океану, здійснювались спостереження за погодою. Нині для дослідження океану використовують авіацію і космічні апарати, з яких надходить інформація про зміни стану атмосфери над Арктикою та про переміщення криги.

Дно Північного Льодовитого океану має досить складну будову: океанічні хребти тут чергуються з глибокими розломами. Характерна особливість океану – великий шельф, який займає понад 1/3 його площі, великі глибини в центральній частині, що чергуються з підводними хребтами Гекеля, Ломоносова, Менделєєва.

Кліматичні умови океану визначаються його полярним положенням. Протягом року над океаном панують арктичні повітряні маси. Більша частина сонячної енергії відбивається льодом. Внаслідок цього середня температура повітря влітку наближається до 0°С, а взимку змінюється від -20 до -40 °С. Істотно впливає на формування клімату океану тепла Північно-атлантична течія, яка несе водні маси з заходу на схід. Від Берингової протоки до Гренландії відбувається рух води у зворотному напрямі: зі сходу на захід. Надлишок вод океан повертає в Атлантику у вигляді Трансарктичної течії, що починається у Чукотському і прямує до Гренландського моря.

Крига вкриває взимку близько 9/10 поверхні океану. Вона утворилась внаслідок низької температури впродовж року і порівняно низької солоності поверхневих вод. У зв'язку з тим, що перенесення криги в інші океани досить обмежене, товща багаторічного льоду досягає від 2 до 5 м. Під дією вітрів і течій відбувається повільний рух криги, що призводить до утворення торосів - скупчення льодових брил у місцях їх зіткнення.  Органічний світ. Через суворі кліматичні умови життя в Пінічному Льодовитому океані бідне. Тільке в приатлантичній його частині видовий склад морських організмів дещо більший. Саме тут і зосереджений промисловий вилов риби. В океані налічується понад 150 видів риб. Тут водяться навага, нельм, сиг, сайка, мойка, палтус тощо. Риба - головна пожива для інших тварин, у тому числі й морських ссавців - тюленів, моржів, білух. Полює на тюленів і рибу також білий ведмідь. На скелястих берегах птахи (чаки, гаги, кайри, топірці, баклани тощо) утворюють масові гніздування - «пташині базари»

 Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑

4.  Перегляньте

Різноманітність тваринного світу Арктики: які тварини там живуть?

5. Географічна номенклатура 

Північний Льодовітій океан. географічна номенклатура

Тест
Код доступу 
845823

join.naurok.ua

неділя, 3 травня 2020 р.

Дистанційне навчання, географія 6 клас, тема «Природні зони Землі»

Презентація до уроку природознавства 4 кл "Географічна карта"

Нет описания фото.

1. Опрацюйте параграф з  підручника 52

2. Перегляньте відео







Завдання виконати в зошиті письмово ↓↓↓↓↓↓↓↓↓ Generate unreadable handwriting text - TeX - LaTeX Stack Exchange
 3. 
Природна зона - великі частини географічних поясів, що характеризуються схожими природними умовами вздовж свого простягання та послідовною їх зміною від екватора до полюсів і від океанів усередину континентів. Границі природних зон визначаються за характером рослинності, яка найкраще відображає особливості кожної з природних зон.  Природні зони розрізняються за співвідношенням тепла і вологи. Назви цих зон визначаються за домінантним типом рослинності. 








  Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑

4. 
 Географія в художніх творах.
Прочитайте описи краєвидів у творах видатних митців світу, визначте які природні зони вони описали у своїх творах?

1. «...Це було воістину чарівне царство! Таку пишноту може змалювати лише найпалкіша фантазія. Густе гілляччя спліталося в нас над головою, утворюючи природне зелене склепіння, а крізь цей живий тунель струменіла прозоро-зелена річка. Прекрасна сама по собі, вона видавалася ще чудовішою від тих вигадливих виблисків, які скидали на неї пом'якшені зеленню яскраві промені сонця. Чиста, мов кришталь, нерухома, як дзеркало, зеленіюча біля берегів, як айсберг, водна гладінь виблискувала крізь різьблену арку листя, затягаючись брижами під ударами наших весел. Це був шлях, гідний країни чудес, до якої він вів...» (А. КонанДойл. «Незвіданий світ»)
2. «Степ дедалі гарнішав. Тоді весь південь, увесь той простір, що обіймає нинішню Україну, аж до Чорного моря був зеленою, незайманою пусткою. Ніколи плуг не торкався цих безмежних хвиль дикого різнотрав'я. Хіба що коні їх толочили, які ховалися тут, як у лісі. Нічого в природі не могло бути кращого. Вся поверхня землі здавалася зелено-золотим океаном, по якому розбризкали мільйони всіляких квіток. Крізь тонкі, високі стебла трави прозирали блакитні, сині й лілові волошки; жовтий дрок вихоплювався догори своєю пірамідальною верхівкою; біла кашка рябіла на поверхні своїми шапочками, схожими на парасольки; завіяний бозна-звідки пшеничний колосок наливався в тій трав'яній гущині. При самісінькій землі шугали, витягнувши свої шиї, куріпки. Повітря тремтіло тисячами різних пташиних щебетів. У небі нерухомо зависали цілі хмари яструбів, які, розгорнувши крила, гострили свій зір на трави. Крик зграї диких гусей, що повагом пролітала стороною, відлунював у бозна-якому далекому озері. Із трав здіймалася рівними пружними помахами крил чайка і розкішно купалася в синіх хвилях повітря…» (М. В. Гоголь. «Тарас Бульба»).

3. «Зелено- брунатний, високий по коліна  мох  буяв,  ніколи  не  тиканий,  лагідними
хвилями у мокрявій землі пралісу. З нього не надто густо  виринали  сосни,  котрих  вік  можна  було вгадати, але красу й об’єм їх годі було змалювати .
Тут і там з лісів по верхах підносяться смереки під небосхил і, неначе переткані місячним сяйвом, тонуть, розходяться в нім... Над ялицями лютувала буря, і трясла ними, і гнула їх, і робила їх тим кріпшими. Тим гордіше здіймали вони на другий ранок свої вершки й купали їх у золотому сонячному промінні. За все те вони мали право здійматись аж до хмари й бути гордими Особливо ж вражала одна група беріз очі всіх прохожих...» ( О. Кобилянська).

5. 
 Закріпіть знання, граючи гру




Дистанційне навчання. 7 клас Тема. Індійський океан Особливості географічного положення.Історія дослідження. Органічний світ, природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих територій.

Индийский океан: самый соленый

1.
  Згадайте попередньо вивчений матеріал, дайте відповідь на запитання:

- Найглибшою западиною Атлантичного океану є …
- По дну Атлантичного океану тягнуться найдовші у світі серединно-океанічні хребти …
- Атлантичний океан розташований в  таких кліматичних поясах: ...
- Більш холоднішими районами Атлантичного океану є ...
- Найтепліші води Атлантичного океану в … широтах.
- Найвища солоність води в Атлантичному океані спостерігається у … широтах.
- Найпотужнішою теплою течією Атлантичного океану є …

2. Прочитайте параграф 11 з підручника .

3.  Перегляньте відео - Індійський океан



Завдання виконати в зошиті письмово ↓↓↓↓↓↓↓↓↓Generate unreadable handwriting text - TeX - LaTeX Stack Exchange
Увага! Запишіть в зошиті на вибір 4 або 5 завдання. 
4. 
Користуючись текстом підручника доповніть речення. Запишіть їх у зошит.
- Індійський океан омиває береги материків: …
- Найглибшою западиною Індійського океану є …
- Індійський океан знаходиться у межах ….. літосферних плит.
- Індійський океан розташований в        кліматичних поясах.
- Більш холоднішими районами Індійського океану є ...
- Найвища солоність води в Індійському океані спостерігається у …
- Найбільші запаси нафти в Індійському океані спостерігаються у … Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑

5.
Прочитайте
  Індійський океан — третій за розміром океан на Землі, розташований між Африкою, Азією, Австралією та Антарктидою, він займає близько 20 % водної поверхні Землі. Загальна площа становить 76,2 млн км². Максимальна глибина —  7 729 метрів (Зондський жолоб), середня глибина — 3 897 метрів.
Індійський океан — Вікіпедія

  Першими опис океанських маршрутів зробили араби. Накопичення географічних відомостей про Індійський океан почалося з часів плавання Васко да Гами (1497-1499 рр.). В кінці XVIII століття перші проміри його глибин провів англійський мореплавець Джеймс Кук. Комплексне вивчення океану почалося в кінці XIX століття. 
Рельєф дна: серединно-океанічні хребети (Аравійськоіндійський, Західноіндійський, Центральноіндійський хребти), які виникли на межі стику трьох літосферних плит( Африканської, Індо-Австралійської, Антарктичної)


Води Індійського океану більш солонуваті, ніж в середньому в Світовому океані.  Рекордсменом по солоності вважають Червоне море (до 42%) і Перську затоку. Північна частина Індійського океану схильна до значного впливу суші: він по праву заслуговує назви «моря мусонів». 
Вітрам літнього мусону передують грози, морські брижі, які розбивається об південно-західні береги Індостану. Восени і навесні на півночі Індійського океану з’являються тайфуни, що можуть наробити чимало лиха на берегах Бенгальської затоки і Аравійського моря.
Індійський океан » Народна Освіта
У Індійському океані через переважно прохолодні води не виробляється планктон, тому риболовля обмежується прожитковим мінімумом потреб місцевого населення. Водночас риболовецькі флоти Росії, Японії, Південної Кореї і Тайваню в основному займаються виловом креветок і тунця.
Презентация на тему: "Океани Землі. Світовий океан Північний ...

  Через Індійський океан налагоджений зв'язок між Близьким Сходом, Африкою і Східною Азією з Європою і Америкою — він виконує одну з найважливіших економічних функцій з переміщення вантажів. Історично європейські мандрівники ходили морем на схід і поверталися з шовками, килимами, чаєм і спеціями. Зараз по ньому активно перевозять нафту і нафтопродукти з родовищ Перської затоки та Індонезії. Близько 40 % у світі нафти відбувається на шельфі Індійського океану.

Найважливішими транспортними шляхами Індійського океану є маршрути з Перської затоки до Європи та Північної Америки, а також з Аденської затоки до Індії, Індонезії, Австралії, Японії і Китаю.


  

5. Прочитайте цікаві факти про Індійський океан.

-Його води омивають 4 континенти - всі, крім Північної та Південної Америки.
-За площею водної поверхні, Індійський океан займає третє місце серед усіх океанів Землі, поступаючись Тихому та Атлантичному. 
-Індійський Океан займає у 8 разів більшу площу, ніж Китай.
-Португальський мореплавець Васко да Гама, мав подароване йому королем звання «адмірал Індійського океану».
-Найглибша точка Індійського океану перевищує позначку в 7 700 метрів.
-Солоність Індійського океану становить - 34%.
-Близько 15% площі Індійського океану, припадає на моря, затоки та протоки, що входять до його акваторії.
-Тут особливо часто народжуються руйнівні шторми та бурі, хоч і не так часто, як в Тихому океані, який при цьому більш ніж удвічі перевершує Індійський за площею.
-Першим європейцем, який морським шляхом пройшов по Індійському океану з Європи до Індії, був вищезгаданий Васко да Гама.
-У 2004 році в Індійському океані стався найсильніший за всю історію спостережень землетрус. Викликане ним цунамі спустошило прилеглі береги і забрало життя від 230 до 280 тисяч осіб..
-Червоне море, в яке не впадає жодної річки, пересохло б, якби не поповнювалося водами Індійського океану.
-Солоність вод Індійського океану зменшується з півночі на південь. У південній його частині солона вода розбавляється прісною через танення льодовиків.
-Індійський океан сильно забруднюється через те, що по ньому пролягають численні маршрути нафтових танкерів і інших торгових суден. 
-Індійський океан омиває береги 35 незалежних країн, а також заморські володіння Великобританії та Антарктиди.
-Лише в середині 2000-х років XXI століття на дні Індійського океану були виявлені величезні підводні гірські хребти. 
6. Закріпіть знання, повторюючи географічну номенклатуру Індійського океану.

Нет описания фото.
- моря: Аравійське, Червоне;
- затоки: Бенгальська, Перська;
- протоки: Мозамбіцька;
- підводні хребти: Аравійсько-Індійський, Західно-Індійський, Австало-Антарктичний;
- глибоководні жолоби: Зондський;
- острови: Шрі-Ланка, Мадагаскар, Сейшельські;
- теплі течії: Мусонна, Південна пасатна, Мадагаскарська;
- холодні течії: Західних вітрів.

https://learningapps.org/watch?v=ppqwvehia18