вівторок, 19 травня 2020 р.

Дистанційне навчання, географія 7 клас, тематичне оцінювання з розділів "Океани", "Вплив людини на природу материків і океанів"




ОКЕАНИ. ВПЛИВ ЛЮДИНИ НА ПРИРОДУ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ

Варіант  1
І  рівень (0,5б)

1. Океан,  на  просторах  якого  вільно  могли  б  розміститися  всі  материки  Землі:
а) Атлантичний;      
б) Тихий;    
в) Індійський.
2. Найбільші  жолоби  знаходяться  в  океані:
а) Північному  Льодовитому;        
б) Тихому;    
в) Атлантичному.
3.  Найтепліше  море  світу:
а) Чорне;         
б) Біле;       
в) Червоне.
4. Острови  Нова  Гвінея  і  Нова  Зеландія  мають  походження:
а) материкове;    
б) вулканічне;    
в) коралове.
5. Яка  з  названих  течій  формується  в  Атлантичному  океані:
а) Куросіо;      
б) Перуанська;    
в) Гольфстрім.
6.  Море,  що  належить  до  Тихого  океану:
а) Сарґассове;      
б) Чукотське;    
в) Філіппінське.
7.  Географічний  об’єкт,  що  сполучає  Червоне  та  Середземне  моря:
а) Гібралтарська  протока;    
б) Панамський  канал;    
в) Суецький  канал.
8.  Океан,  який  розташований  у  всіх  географічних  поясах:
а) Індійський;        
б) Тихий;        
в) Атлантичний.
9. Назвіть  океан,  в  якому  утворився  найбільший  ланцюг  коралових  островів:
а) Атлантичний;    
б) Тихий;    
в) Індійський.
10. Течія  Західних  Вітрів: 
а) холодна;        
б) тепла.
        
ІІ  рівень (1б)
11. Дайте  визначення  поняттям:
Атол – 
Солоність  води –

12. Що  таке  моніторинг,  яка  його  мета?    

ІІІ рівень (2б)
13. Поясніть  походження  Маріанського  жолоба. 

ІV рівень(3б)
14.   Дайте  відповідь  на   питання:
 Чому  наукові  станції,  які  досліджують  особливості  природи  навколо  Північного  полюса,  через  деякий  час  вже  знаходяться  на  великій  відстані  від  нього?  Відповідь  обґрунтуйте.


Тест 
Код доступу 
9525363

https://naurok.com.ua/test/join

Успіху!                  Всім                        
12 балів - Home | Facebook      !!!


Ось і закінчується навчальний рік 2020 у вигляді дистанційного навчання. Не всі дійшли зі мною до кінця, але більшість з вас успішно закінчує навчання. Рада була читати ваші домашні завдання, питання від допитливих, чути ваші голоси через телефонні дзвінки. І саме важливе, що ви довели, що вмієте здобувати знання. Ви молодці! 

неділя, 17 травня 2020 р.

Узагальнення знань, 11 клас

11 клас. Географія. Українська держава (Тиж.3:ВТ) - YouTube



Пройдіть тестування на сайті      https://naurok.com.ua/test/join   




Код доступу 354255


Дистанційне навчання, географія 7 клас, тема: "Екологічні проблеми материків та океанів. Забруднення навколишнього середовища"


Україна єдина в Європі не має обов'язкового екологічного моніторингу

1. прочитайте параграфи 60-62

2. Перегляньте відео 





Виконайте в зошиті ↓↓↓↓↓↓

3.  

Основні види забруднення навколишнього середовища

Фізичне забруднення пов'язане зі змінами фізичних, температурно-енергетичних, хвильових і радіаційних параметрів зовнішнього середовища.

Хімічне забруднення – надходження в навколишнє середовище забруднювачів у вигляді хімічних речовин.

Біологічне забруднення – випадкове або пов'язане з діяльністю людини проникнення в екосистеми непритаманних їм рослин, тварин і мікроорганізмів (бактеріологічне); часто справляє негативний вплив при масовому розмноженні нових видів.

Радіаційне забруднення – забруднення, пов’язане з впливом іонізуючого (радіоактивного) випромінювання на живі організми. 

Забруднювач – будь-який фізичний чинник, хімічна речовина або біологічний вид (головним чином мікроорганізми), який потрапляє в навколишнє середовище або виникає в ньому в кількості, більшій за звичайну, і викликає забруднення середовища.

Основні джерела забруднення довкілля – енергетика, промисловість, транспорт, сільське господарство, військова діяльність, наукова діяльність.

Забруднення атмосферного повітря – це будь-яка зміна складу і властивостей повітря, що негативно впливає на здоров'я людей і тварин, стан рослинного покриву та екосистеми.

Наклейка Думающий смайлик PNG - AVATAN PLUS1.Виберіть з підручника або опрацюйте додаткову літературу та запропонуйте шляхи вирішення екологічних проблем.
2. Назвіть які міжнародні організації працюють над вирішенням екологічних проблем?(ст. 283-284 )

Виконайте в зошиті ↑↑↑↑↑↑↑↑


4. Готуємось до контрольної роботи, проходячи тест

Код доступу 396042

https://naurok.com.ua/test/join


дз. повторити параграфи 6-12 та 60-62, підготуватись до кр.

Географія 6 клас, тема «Людські раси»




1. Прочитайте параграф з підручника 53(частину 2  Людські раси)

2. Перегляньте відео 



Завдання виконати в зошиті письмово  ↓↓↓↓↓↓↓↓↓
3. Перейдіть по силці перегляньте презентацію та спишіть в зошит текс з слайдів 7-13

https://naurok.com.ua/prezentaciya-naselennya-zemli-lyudski-rasi-177315.html

Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑

4. 
4.  Видатний географ Міклухо-Маклай

У 1996, у рік 150-річчя з дня народження Міклухо-Маклая, ЮНЕСКО назвало його Громадянином світу.


5. Граючись – навчаюсь. Закріпіть знання про населення Землі і людські раси:





середа, 13 травня 2020 р.

Інтернет-олімпіади «На Урок»

 

Про олімпіаду

Інтернет-олімпіади «На Урок» — цікавий інтерактив для учня та зручний інструмент контролю знань школярів для вчителя. Пропонуємо повторити матеріал, вивчений протягом навчального року! Завдання розроблено методистами відповідно до шкільної програми.

Наші олімпіади суттєво відрізняються від типових конкурсних заходів, адже створюють рівні умови для всіх учнів. Ми радимо взяти участь у змаганнях кожному учневі, адже це унікальна можливість продемонструвати реальний рівень знань та отримати гарантовані нагороди.

Зайти на сторінку naurok.ua/start, ввести наданий вчителем пароль та обрати олімпіаду або конкурс.

Виконати завдання у відведений для цього час.

олімпіада триватиме до 20 травня


вівторок, 12 травня 2020 р.

Дистанційне навчання, географія 7 клас, тема «Природні багатства материків та океанів"

Чому природні ресурси планети Земля не можна вважати невичерпними ...

1.
Прочитайте параграф 60

2. Переглянье відео 





Завдання виконати в зошиті письмово  ↓↓↓↓↓↓↓↓↓

3.  Природнi ресурси — компоненти природи, якi людина використовує у своїй господарськiй дiяльностi.

Люди здатні використати природні багатства за дуже короткий час, а природа не може їх швидко відновити. Тому людям необхідно здійснювати збереження, охорону, заощадливе використання природних багатств.

Природні ресурси:

  • Мінеральні ресурси — мінеральні утворення органічного і неорганічного походження. Залежно від того як їх використовують, розрізняють рудні і нерудні, а також паливні корисні копалини.

  • Земельні ресурси — землі, які можуть бути використані. Такі землі використовують під забудівлю, для вирощування сільськогосподарських культур, прокладання доріг тощо.

  • Водні ресурси — поверхневі та підземні джерела води, а також води морів, океанів та льодовиків, придатні для використання. Прісна вода здебільшого зберігається в льодовиках. Нині для людини головним джерелом прісної води залишаються річки. Одним з найбільших споживачів води є сільське господарство і промисловість, а також теплові електростанції.

  • Біологічні ресурси — це рослини і тварини, які можуть бути використані. Вони є джерелом продуктів харчування, сировини для виготовлення одягу, ліків тощо.

  • Кліматичні ресурси включають в себе вологу, енергію сонця та вітру.

Природні ресурси поділяють на відновні та невідновні.

Вiдновнi природнi ресурси — ресурси рiк, озер, морiв, океану, сонячна енергiя, енергiя вiтру, рослинний i тваринний свiт тощо. 
Невiдновнi природнi ресурси — ресурси природи, що зовсiм не вiдновлюють свого кількісного і якісного стану пiсля використання їх або вiдновлюють його протягом тривалого часу. Належать до вичерпних природних ресурсiв, куди включають бiльшiсть корисних копалин (руди, вугiлля, нафта, горючi сланцi, мiнеральнi будiвельнi матерiали тощо).


Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑

4. 
 Закріпіть знання та пройдіть тест
Код доступу 408822

https://naurok.com.ua/test/join



Дистанційне навчання, географія 6 клас, «Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі"


До 2050 року населення землі збільшиться ще на 2 мільярди людей - ООН

1. Опрацюйте параграф з підручника 53(частину 1 до Людські раси)

2. По
дивіться відео





Завдання виконати в зошиті письмово  ↓↓↓↓↓↓↓↓↓
3.        Населення – сукупність людей, які живуть на Землі або в межах певної території (регіону, країни);


Розміщення населення -  процес розподілу населення на певній території. Цей процес характеризують відмінності в густоті населення, сукупність населення пунктів (міст, селищ, сіл), співвідношення кількості міських і сільських жителів.     Нині на Землі проживає більш як 7 млрд. осіб. Майже на 90 млн осіб щороку зростає населення.  Розміщення населення – це результат просторового розподілу населення на території Земної кулі в певний історичний період. Населення світу розміщене дуже нерівномірно, адже людство здавна концентрується в районах зі сприятливими для ведення господарства умовами. Тому майже 70 % населення світу займає усього 7 % площі суходолу. А 15 % площі суходолу не мають постійного населення – Антарктида, Ґренландія, острови Північного Льодовитого океану.  Найбільша в світі країна за кількістю населення – Китай (близько 1,3 млрд осіб).  На другому місті – Індія (понад 1,2 млрд осіб)  На третьому – США (317 млн осіб) 
 
Густота населення – кількість осіб, які заселяють певну територію (одиниця вимірювання – осіб/ км2) Щоб обчислити густоту населення, потрібно кількість населення поділити на площу території.

  В Азії в районах розвиненого землеробства густота населення подекуди сягає 2000 осіб на 1 км², а в Європі й Північній Америці в розвинених промислових районах – 1500 осіб на 1 км².
   Середня густота населення Землі — 52 осіб/км².
   Найменша густота населення в Австралії – 2 особи на 1 км².
   Середня густота населення України — 73 осіб/км².
Україна посідає 31-ше місце у світі та 6-те в Європі за чисельністю населення. У нашій країні проживає близько 42 млн осіб (станом на січень 2020р)

 Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑

4.  Закріпіть знання та пройдіть тест

Код доступу 330526
https://naurok.com.ua/test/join






середа, 6 травня 2020 р.

Дистанційне навчання, географія 7 клас, тема «Північний Льодовитий океан»

Урок 4 клас " Північний Льодовитий океан"
1. Прочитайте параграф 12 з підручника

2.
Перегляньте відео  -  Північний Льодовитий океан.
Завдання виконати в зошиті письмово  ↓↓↓↓↓↓↓↓↓

Увага! Вибрати основне.
3. Площа океану – 14,1 млн. км2.

Максимальна глибина - 5527 м.
Кількість морів – 11.
Найбільші моря – Гренландське, Норвезьке, Карське, Бофорта.
Найбільша затока – Гудзонова.
Найбільші острови і групи островів – Гренландія, Канадський Арктичний архіпелаг, Шпіцберген, Нова Земля
Найпотужніші течії – Норвезька, Шпіцбергенська (теплі), Східно-гренландська (холодна).

Північний Льодовитий океан – найменший з океанів. Він займає центральну частину Арктики і знаходиться на північ від материків Північна Америка та Євразія. Береги Північного Льодовитого океану дуже розчленовані.

Arctic And Antarctica - Lessons - Tes Teach

А́рктика — північний полярний регіон Землі, що включає околиці материків Євразії та Північної Америки, майже весь Північний Льодовитий океан з островами, а також прилеглі частини Атлантичного й Тихого океанів



     


Моря Північного Льодовитого океану переважно окраїнні. 
Більшість островів зосереджена біля материків: Гренландія, Канадський Арктичний архіпелаг, Шпіцберген, Земля Франца-Йосифа, Нова Земля, Новосибірські острови та інші. Північний Льодовитий океан сполучається широкими протоками з Атлантичним океаном. Зв'язок з Тихим океаном відбувається через вузьку Берингову протоку.

Дослідження Північного Льодовитого океану складні й небезпечні.Наприкінці XVIII ст. за результатами плавання російської експедиції Вітуса Беринга була складена достовірна карта західної частини океану. Перші відомості про природу навколо-полярних областей були отримані лише наприкінці XIX ст. під час дрейфу судна норвезького дослідника Фрітьофа Нансена, пізніше плавання російського полярного дослідника Георгія Сєдова.

 

Російський мореплавець Георгій Сєдов

 

Норвежець Фрітьоф Нансен

У 1932 р. російський учений Отто Шмідт очолив експедицію на криголамі "Сибіряков", у ході якої були проведені заміри глибини, встановлено товщу льодового покриву в різних частинах океану, здійснювались спостереження за погодою. Нині для дослідження океану використовують авіацію і космічні апарати, з яких надходить інформація про зміни стану атмосфери над Арктикою та про переміщення криги.

Дно Північного Льодовитого океану має досить складну будову: океанічні хребти тут чергуються з глибокими розломами. Характерна особливість океану – великий шельф, який займає понад 1/3 його площі, великі глибини в центральній частині, що чергуються з підводними хребтами Гекеля, Ломоносова, Менделєєва.

Кліматичні умови океану визначаються його полярним положенням. Протягом року над океаном панують арктичні повітряні маси. Більша частина сонячної енергії відбивається льодом. Внаслідок цього середня температура повітря влітку наближається до 0°С, а взимку змінюється від -20 до -40 °С. Істотно впливає на формування клімату океану тепла Північно-атлантична течія, яка несе водні маси з заходу на схід. Від Берингової протоки до Гренландії відбувається рух води у зворотному напрямі: зі сходу на захід. Надлишок вод океан повертає в Атлантику у вигляді Трансарктичної течії, що починається у Чукотському і прямує до Гренландського моря.

Крига вкриває взимку близько 9/10 поверхні океану. Вона утворилась внаслідок низької температури впродовж року і порівняно низької солоності поверхневих вод. У зв'язку з тим, що перенесення криги в інші океани досить обмежене, товща багаторічного льоду досягає від 2 до 5 м. Під дією вітрів і течій відбувається повільний рух криги, що призводить до утворення торосів - скупчення льодових брил у місцях їх зіткнення.  Органічний світ. Через суворі кліматичні умови життя в Пінічному Льодовитому океані бідне. Тільке в приатлантичній його частині видовий склад морських організмів дещо більший. Саме тут і зосереджений промисловий вилов риби. В океані налічується понад 150 видів риб. Тут водяться навага, нельм, сиг, сайка, мойка, палтус тощо. Риба - головна пожива для інших тварин, у тому числі й морських ссавців - тюленів, моржів, білух. Полює на тюленів і рибу також білий ведмідь. На скелястих берегах птахи (чаки, гаги, кайри, топірці, баклани тощо) утворюють масові гніздування - «пташині базари»

 Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑

4.  Перегляньте

Різноманітність тваринного світу Арктики: які тварини там живуть?

5. Географічна номенклатура 

Північний Льодовітій океан. географічна номенклатура

Тест
Код доступу 
845823

join.naurok.ua