Шановні відвідувачі! Ласкаво прошу переглянути сторінки мого блогу. Він створений для того, щоб поділитись досвідом роботи з колегами та активно працювати з учнями за допомогою новітніх технологій. Сподіваюсь, що моя праця буде плідною та продуктивною. Надіюсь на співпрацю, буду щиро вдячна за відгуки про мою роботу.
неділя, 17 травня 2020 р.
Дистанційне навчання, географія 7 клас, тема: "Екологічні проблеми материків та океанів. Забруднення навколишнього середовища"
1. прочитайте параграфи 60-62
2. Перегляньте відео
3.
Основні види забруднення навколишнього середовища
Фізичне забруднення пов'язане зі змінами фізичних, температурно-енергетичних, хвильових і радіаційних параметрів зовнішнього середовища.
Хімічне забруднення – надходження в навколишнє середовище забруднювачів у вигляді хімічних речовин.
Біологічне забруднення – випадкове або пов'язане з діяльністю людини проникнення в екосистеми непритаманних їм рослин, тварин і мікроорганізмів (бактеріологічне); часто справляє негативний вплив при масовому розмноженні нових видів.
Радіаційне забруднення – забруднення, пов’язане з впливом іонізуючого (радіоактивного) випромінювання на живі організми.
Забруднювач – будь-який фізичний чинник, хімічна речовина або біологічний вид (головним чином мікроорганізми), який потрапляє в навколишнє середовище або виникає в ньому в кількості, більшій за звичайну, і викликає забруднення середовища.
Основні джерела забруднення довкілля – енергетика, промисловість, транспорт, сільське господарство, військова діяльність, наукова діяльність.Фізичне забруднення пов'язане зі змінами фізичних, температурно-енергетичних, хвильових і радіаційних параметрів зовнішнього середовища.
Хімічне забруднення – надходження в навколишнє середовище забруднювачів у вигляді хімічних речовин.
Біологічне забруднення – випадкове або пов'язане з діяльністю людини проникнення в екосистеми непритаманних їм рослин, тварин і мікроорганізмів (бактеріологічне); часто справляє негативний вплив при масовому розмноженні нових видів.
Радіаційне забруднення – забруднення, пов’язане з впливом іонізуючого (радіоактивного) випромінювання на живі організми.
Забруднювач – будь-який фізичний чинник, хімічна речовина або біологічний вид (головним чином мікроорганізми), який потрапляє в навколишнє середовище або виникає в ньому в кількості, більшій за звичайну, і викликає забруднення середовища.
Забруднення атмосферного повітря – це будь-яка зміна складу і властивостей повітря, що негативно впливає на здоров'я людей і тварин, стан рослинного покриву та екосистеми.
1.Виберіть з підручника або опрацюйте додаткову літературу та запропонуйте шляхи вирішення екологічних проблем.
2. Назвіть які міжнародні організації працюють над вирішенням екологічних проблем?(ст. 283-284 )
4. Готуємось до контрольної роботи, проходячи тест
Код доступу 396042
https://naurok.com.ua/test/join
дз. повторити параграфи 6-12 та 60-62, підготуватись до кр.
Географія 6 клас, тема «Людські раси»
1. Прочитайте параграф з підручника 53(частину 2 Людські раси)
2. Перегляньте відео
Завдання виконати в зошиті письмово ↓↓↓↓↓↓↓↓↓
3. Перейдіть по силці перегляньте презентацію та спишіть в зошит текс з слайдів 7-13
https://naurok.com.ua/prezentaciya-naselennya-zemli-lyudski-rasi-177315.html
Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑
4. 4. Видатний географ Міклухо-Маклай
5. Граючись – навчаюсь. Закріпіть знання про населення Землі і людські раси:
середа, 13 травня 2020 р.
Інтернет-олімпіади «На Урок»
Про олімпіаду
Інтернет-олімпіади «На Урок» — цікавий інтерактив для учня та зручний інструмент контролю знань школярів для вчителя. Пропонуємо повторити матеріал, вивчений протягом навчального року! Завдання розроблено методистами відповідно до шкільної програми.
Наші олімпіади суттєво відрізняються від типових конкурсних заходів, адже створюють рівні умови для всіх учнів. Ми радимо взяти участь у змаганнях кожному учневі, адже це унікальна можливість продемонструвати реальний рівень знань та отримати гарантовані нагороди.
Зайти на сторінку naurok.ua/start, ввести наданий вчителем пароль та обрати олімпіаду або конкурс.
Виконати завдання у відведений для цього час.
олімпіада триватиме до 20 травня
вівторок, 12 травня 2020 р.
Дистанційне навчання, географія 7 клас, тема «Природні багатства материків та океанів"
1. Прочитайте параграф 60
2. Переглянье відео
3. Природнi ресурси — компоненти природи, якi людина використовує у своїй господарськiй дiяльностi.
Люди здатні використати природні багатства за дуже короткий час, а природа не може їх швидко відновити. Тому людям необхідно здійснювати збереження, охорону, заощадливе використання природних багатств.
Природні ресурси:
Мінеральні ресурси — мінеральні утворення органічного і неорганічного походження. Залежно від того як їх використовують, розрізняють рудні і нерудні, а також паливні корисні копалини.
Земельні ресурси — землі, які можуть бути використані. Такі землі використовують під забудівлю, для вирощування сільськогосподарських культур, прокладання доріг тощо.
Водні ресурси — поверхневі та підземні джерела води, а також води морів, океанів та льодовиків, придатні для використання. Прісна вода здебільшого зберігається в льодовиках. Нині для людини головним джерелом прісної води залишаються річки. Одним з найбільших споживачів води є сільське господарство і промисловість, а також теплові електростанції.
Біологічні ресурси — це рослини і тварини, які можуть бути використані. Вони є джерелом продуктів харчування, сировини для виготовлення одягу, ліків тощо.
Кліматичні ресурси включають в себе вологу, енергію сонця та вітру.
Природні ресурси поділяють на відновні та невідновні.
4. Закріпіть знання та пройдіть тест
Код доступу 408822
https://naurok.com.ua/test/join
Дистанційне навчання, географія 6 клас, «Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі"
1. Опрацюйте параграф з підручника 53(частину 1 до Людські раси)
2. Подивіться відео
Завдання виконати в зошиті письмово ↓↓↓↓↓↓↓↓↓
3. Населення – сукупність людей, які живуть на Землі або в межах певної території (регіону, країни);
Розміщення населення - процес розподілу населення на певній території. Цей процес характеризують відмінності в густоті населення, сукупність населення пунктів (міст, селищ, сіл), співвідношення кількості міських і сільських жителів.
Нині на Землі проживає більш як 7 млрд. осіб. Майже на 90 млн осіб щороку зростає населення. Розміщення населення – це результат просторового розподілу населення на території Земної кулі в певний історичний період. Населення світу розміщене дуже нерівномірно, адже людство здавна концентрується в районах зі сприятливими для ведення господарства умовами. Тому майже 70 % населення світу займає усього 7 % площі суходолу. А 15 % площі суходолу не мають постійного населення – Антарктида, Ґренландія, острови Північного Льодовитого океану. Найбільша в світі країна за кількістю населення – Китай (близько 1,3 млрд осіб). На другому місті – Індія (понад 1,2 млрд осіб) На третьому – США (317 млн осіб)
Густота населення – кількість осіб, які заселяють певну територію (одиниця вимірювання – осіб/ км2) Щоб обчислити густоту населення, потрібно кількість населення поділити на площу території.
Україна посідає 31-ше місце у світі та 6-те в Європі за чисельністю населення. У нашій країні проживає близько 42 млн осіб (станом на січень 2020р)
Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑
4. Закріпіть знання та пройдіть тест
Код доступу 330526
https://naurok.com.ua/test/join
середа, 6 травня 2020 р.
Дистанційне навчання, географія 7 клас, тема «Північний Льодовитий океан»
1. Прочитайте параграф 12 з підручника
2.Перегляньте відео - Північний Льодовитий океан. Завдання виконати в зошиті письмово ↓↓↓↓↓↓↓↓↓
Увага! Вибрати основне.
3. Площа океану – 14,1 млн. км2.
Максимальна глибина - 5527 м.
Кількість морів – 11.
Найбільші моря – Гренландське, Норвезьке, Карське, Бофорта.
Найбільша затока – Гудзонова.
Найбільші острови і групи островів – Гренландія, Канадський Арктичний архіпелаг, Шпіцберген, Нова Земля
Найпотужніші течії – Норвезька, Шпіцбергенська (теплі), Східно-гренландська (холодна).
Північний Льодовитий океан – найменший з океанів. Він займає центральну частину Арктики і знаходиться на північ від материків Північна Америка та Євразія. Береги Північного Льодовитого океану дуже розчленовані.
Моря Північного Льодовитого океану переважно окраїнні. Більшість островів зосереджена біля материків: Гренландія, Канадський Арктичний архіпелаг, Шпіцберген, Земля Франца-Йосифа, Нова Земля, Новосибірські острови та інші. Північний Льодовитий океан сполучається широкими протоками з Атлантичним океаном. Зв'язок з Тихим океаном відбувається через вузьку Берингову протоку.
Дослідження Північного Льодовитого океану складні й небезпечні.Наприкінці XVIII ст. за результатами плавання російської експедиції Вітуса Беринга була складена достовірна карта західної частини океану. Перші відомості про природу навколо-полярних областей були отримані лише наприкінці XIX ст. під час дрейфу судна норвезького дослідника Фрітьофа Нансена, пізніше плавання російського полярного дослідника Георгія Сєдова.
Російський мореплавець Георгій Сєдов
Норвежець Фрітьоф Нансен
У 1932 р. російський учений Отто Шмідт очолив експедицію на криголамі "Сибіряков", у ході якої були проведені заміри глибини, встановлено товщу льодового покриву в різних частинах океану, здійснювались спостереження за погодою. Нині для дослідження океану використовують авіацію і космічні апарати, з яких надходить інформація про зміни стану атмосфери над Арктикою та про переміщення криги.
Дно Північного Льодовитого океану має досить складну будову: океанічні хребти тут чергуються з глибокими розломами. Характерна особливість океану – великий шельф, який займає понад 1/3 його площі, великі глибини в центральній частині, що чергуються з підводними хребтами Гекеля, Ломоносова, Менделєєва.
Кліматичні умови океану визначаються його полярним положенням. Протягом року над океаном панують арктичні повітряні маси. Більша частина сонячної енергії відбивається льодом. Внаслідок цього середня температура повітря влітку наближається до 0°С, а взимку змінюється від -20 до -40 °С. Істотно впливає на формування клімату океану тепла Північно-атлантична течія, яка несе водні маси з заходу на схід. Від Берингової протоки до Гренландії відбувається рух води у зворотному напрямі: зі сходу на захід. Надлишок вод океан повертає в Атлантику у вигляді Трансарктичної течії, що починається у Чукотському і прямує до Гренландського моря.
Крига вкриває взимку близько 9/10 поверхні океану. Вона утворилась внаслідок низької температури впродовж року і порівняно низької солоності поверхневих вод. У зв'язку з тим, що перенесення криги в інші океани досить обмежене, товща багаторічного льоду досягає від 2 до 5 м. Під дією вітрів і течій відбувається повільний рух криги, що призводить до утворення торосів - скупчення льодових брил у місцях їх зіткнення. Органічний світ. Через суворі кліматичні умови життя в Пінічному Льодовитому океані бідне. Тільке в приатлантичній його частині видовий склад морських організмів дещо більший. Саме тут і зосереджений промисловий вилов риби. В океані налічується понад 150 видів риб. Тут водяться навага, нельм, сиг, сайка, мойка, палтус тощо. Риба - головна пожива для інших тварин, у тому числі й морських ссавців - тюленів, моржів, білух. Полює на тюленів і рибу також білий ведмідь. На скелястих берегах птахи (чаки, гаги, кайри, топірці, баклани тощо) утворюють масові гніздування - «пташині базари»
Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑
4. Перегляньте
Різноманітність тваринного світу Арктики: які тварини там живуть?
5. Географічна номенклатура
Північний Льодовітій океан. географічна номенклатура
Тест
Код доступу 845823
join.naurok.ua
неділя, 3 травня 2020 р.
Дистанційне навчання, географія 6 клас, тема «Природні зони Землі»
1. Опрацюйте параграф з підручника 52
2. Перегляньте відео
3. Природна зона - великі частини географічних поясів, що характеризуються схожими природними умовами вздовж свого простягання та послідовною їх зміною від екватора до полюсів і від океанів усередину континентів. Границі природних зон визначаються за характером рослинності, яка найкраще відображає особливості кожної з природних зон. Природні зони розрізняються за співвідношенням тепла і вологи. Назви цих зон визначаються за домінантним типом рослинності.
Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑
4. Географія в художніх творах.
1. «...Це було воістину чарівне царство! Таку пишноту може змалювати лише найпалкіша фантазія. Густе гілляччя спліталося в нас над головою, утворюючи природне зелене склепіння, а крізь цей живий тунель струменіла прозоро-зелена річка. Прекрасна сама по собі, вона видавалася ще чудовішою від тих вигадливих виблисків, які скидали на неї пом'якшені зеленню яскраві промені сонця. Чиста, мов кришталь, нерухома, як дзеркало, зеленіюча біля берегів, як айсберг, водна гладінь виблискувала крізь різьблену арку листя, затягаючись брижами під ударами наших весел. Це був шлях, гідний країни чудес, до якої він вів...» (А. КонанДойл. «Незвіданий світ»)
3. «Зелено- брунатний, високий по коліна мох буяв, ніколи не тиканий, лагідними
хвилями у мокрявій землі пралісу. З нього не надто густо виринали сосни, котрих вік можна було вгадати, але красу й об’єм їх годі було змалювати .
Тут і там з лісів по верхах підносяться смереки під небосхил і, неначе переткані місячним сяйвом, тонуть, розходяться в нім... Над ялицями лютувала буря, і трясла ними, і гнула їх, і робила їх тим кріпшими. Тим гордіше здіймали вони на другий ранок свої вершки й купали їх у золотому сонячному промінні. За все те вони мали право здійматись аж до хмари й бути гордими Особливо ж вражала одна група беріз очі всіх прохожих...» ( О. Кобилянська).
5. Закріпіть знання, граючи гру
Дистанційне навчання. 7 клас Тема. Індійський океан Особливості географічного положення.Історія дослідження. Органічний світ, природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих територій.
1. Згадайте попередньо вивчений матеріал, дайте відповідь на запитання:
- Найглибшою западиною Атлантичного океану є …
- По дну Атлантичного океану тягнуться найдовші у світі серединно-океанічні хребти …
- Атлантичний океан розташований в таких кліматичних поясах: ...
- Більш холоднішими районами Атлантичного океану є ...
- Найтепліші води Атлантичного океану в … широтах.
- Найвища солоність води в Атлантичному океані спостерігається у … широтах.
- Найпотужнішою теплою течією Атлантичного океану є …
2. Прочитайте параграф 11 з підручника .
3. Перегляньте відео - Індійський океан
Завдання виконати в зошиті письмово ↓↓↓↓↓↓↓↓↓
Увага! Запишіть в зошиті на вибір 4 або 5 завдання.
4. Користуючись текстом підручника доповніть речення. Запишіть їх у зошит.
- Індійський океан омиває береги материків: …
- Найглибшою западиною Індійського океану є …
- Індійський океан знаходиться у межах ….. літосферних плит.
- Індійський океан розташований в кліматичних поясах.
- Більш холоднішими районами Індійського океану є ...
- Найвища солоність води в Індійському океані спостерігається у …
- Найбільші запаси нафти в Індійському океані спостерігаються у … Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑
5. Прочитайте
Першими опис океанських маршрутів зробили араби. Накопичення географічних відомостей про Індійський океан почалося з часів плавання Васко да Гами (1497-1499 рр.). В кінці XVIII століття перші проміри його глибин провів англійський мореплавець Джеймс Кук. Комплексне вивчення океану почалося в кінці XIX століття.
Рельєф дна: серединно-океанічні хребети (Аравійськоіндійський, Західноіндійський, Центральноіндійський хребти), які виникли на межі стику трьох літосферних плит( Африканської, Індо-Австралійської, Антарктичної)
Води Індійського океану більш солонуваті, ніж в середньому в Світовому океані. Рекордсменом по солоності вважають Червоне море (до 42%) і Перську затоку. Північна частина Індійського океану схильна до значного впливу суші: він по праву заслуговує назви «моря мусонів». Вітрам літнього мусону передують грози, морські брижі, які розбивається об південно-західні береги Індостану. Восени і навесні на півночі Індійського океану з’являються тайфуни, що можуть наробити чимало лиха на берегах Бенгальської затоки і Аравійського моря.
У Індійському океані через переважно прохолодні води не виробляється планктон, тому риболовля обмежується прожитковим мінімумом потреб місцевого населення. Водночас риболовецькі флоти Росії, Японії, Південної Кореї і Тайваню в основному займаються виловом креветок і тунця.
Через Індійський океан налагоджений зв'язок між Близьким Сходом, Африкою і Східною Азією з Європою і Америкою — він виконує одну з найважливіших економічних функцій з переміщення вантажів. Історично європейські мандрівники ходили морем на схід і поверталися з шовками, килимами, чаєм і спеціями. Зараз по ньому активно перевозять нафту і нафтопродукти з родовищ Перської затоки та Індонезії. Близько 40 % у світі нафти відбувається на шельфі Індійського океану.
Найважливішими транспортними шляхами Індійського океану є маршрути з Перської затоки до Європи та Північної Америки, а також з Аденської затоки до Індії, Індонезії, Австралії, Японії і Китаю.
5. Прочитайте цікаві факти про Індійський океан.
- моря: Аравійське, Червоне;
- затоки: Бенгальська, Перська;
- протоки: Мозамбіцька;
- підводні хребти: Аравійсько-Індійський, Західно-Індійський, Австало-Антарктичний;
- глибоководні жолоби: Зондський;
- острови: Шрі-Ланка, Мадагаскар, Сейшельські;
- теплі течії: Мусонна, Південна пасатна, Мадагаскарська;
- холодні течії: Західних вітрів.
https://learningapps.org/watch?v=ppqwvehia18