Пройдіть тестування на сайті https://naurok.com.ua/test/join
Код доступу 354255
Шановні відвідувачі! Ласкаво прошу переглянути сторінки мого блогу. Він створений для того, щоб поділитись досвідом роботи з колегами та активно працювати з учнями за допомогою новітніх технологій. Сподіваюсь, що моя праця буде плідною та продуктивною. Надіюсь на співпрацю, буду щиро вдячна за відгуки про мою роботу.
Фізичне забруднення пов'язане зі змінами фізичних, температурно-енергетичних, хвильових і радіаційних параметрів зовнішнього середовища.
Хімічне забруднення – надходження в навколишнє середовище забруднювачів у вигляді хімічних речовин.
Біологічне забруднення – випадкове або пов'язане з діяльністю людини проникнення в екосистеми непритаманних їм рослин, тварин і мікроорганізмів (бактеріологічне); часто справляє негативний вплив при масовому розмноженні нових видів.
Радіаційне забруднення – забруднення, пов’язане з впливом іонізуючого (радіоактивного) випромінювання на живі організми.
Забруднювач – будь-який фізичний чинник, хімічна речовина або біологічний вид (головним чином мікроорганізми), який потрапляє в навколишнє середовище або виникає в ньому в кількості, більшій за звичайну, і викликає забруднення середовища.
Забруднення атмосферного повітря – це будь-яка зміна складу і властивостей повітря, що негативно впливає на здоров'я людей і тварин, стан рослинного покриву та екосистеми.1.Виберіть з підручника або опрацюйте додаткову літературу та запропонуйте шляхи вирішення екологічних проблем.
2. Назвіть які міжнародні організації працюють над вирішенням екологічних проблем?(ст. 283-284 )
Інтернет-олімпіади «На Урок» — цікавий інтерактив для учня та зручний інструмент контролю знань школярів для вчителя. Пропонуємо повторити матеріал, вивчений протягом навчального року! Завдання розроблено методистами відповідно до шкільної програми.
Наші олімпіади суттєво відрізняються від типових конкурсних заходів, адже створюють рівні умови для всіх учнів. Ми радимо взяти участь у змаганнях кожному учневі, адже це унікальна можливість продемонструвати реальний рівень знань та отримати гарантовані нагороди.
Зайти на сторінку naurok.ua/start, ввести наданий вчителем пароль та обрати олімпіаду або конкурс.
Виконати завдання у відведений для цього час.
олімпіада триватиме до 20 травня
Люди здатні використати природні багатства за дуже короткий час, а природа не може їх швидко відновити. Тому людям необхідно здійснювати збереження, охорону, заощадливе використання природних багатств.
Природні ресурси:
Мінеральні ресурси — мінеральні утворення органічного і неорганічного походження. Залежно від того як їх використовують, розрізняють рудні і нерудні, а також паливні корисні копалини.
Земельні ресурси — землі, які можуть бути використані. Такі землі використовують під забудівлю, для вирощування сільськогосподарських культур, прокладання доріг тощо.
Водні ресурси — поверхневі та підземні джерела води, а також води морів, океанів та льодовиків, придатні для використання. Прісна вода здебільшого зберігається в льодовиках. Нині для людини головним джерелом прісної води залишаються річки. Одним з найбільших споживачів води є сільське господарство і промисловість, а також теплові електростанції.
Біологічні ресурси — це рослини і тварини, які можуть бути використані. Вони є джерелом продуктів харчування, сировини для виготовлення одягу, ліків тощо.
Кліматичні ресурси включають в себе вологу, енергію сонця та вітру.
Природні ресурси поділяють на відновні та невідновні.
Розміщення населення - процес розподілу населення на певній території. Цей процес характеризують відмінності в густоті населення, сукупність населення пунктів (міст, селищ, сіл), співвідношення кількості міських і сільських жителів.
Нині на Землі проживає більш як 7 млрд. осіб. Майже на 90 млн осіб щороку зростає населення. Розміщення населення – це результат просторового розподілу населення на території Земної кулі в певний історичний період. Населення світу розміщене дуже нерівномірно, адже людство здавна концентрується в районах зі сприятливими для ведення господарства умовами. Тому майже 70 % населення світу займає усього 7 % площі суходолу. А 15 % площі суходолу не мають постійного населення – Антарктида, Ґренландія, острови Північного Льодовитого океану. Найбільша в світі країна за кількістю населення – Китай (близько 1,3 млрд осіб). На другому місті – Індія (понад 1,2 млрд осіб) На третьому – США (317 млн осіб)
Густота населення – кількість осіб, які заселяють певну територію (одиниця вимірювання – осіб/ км2) Щоб обчислити густоту населення, потрібно кількість населення поділити на площу території.
Максимальна глибина - 5527 м.
Кількість морів – 11.
Найбільші моря – Гренландське, Норвезьке, Карське, Бофорта.
Найбільша затока – Гудзонова.
Найбільші острови і групи островів – Гренландія, Канадський Арктичний архіпелаг, Шпіцберген, Нова Земля
Найпотужніші течії – Норвезька, Шпіцбергенська (теплі), Східно-гренландська (холодна).
Північний Льодовитий океан – найменший з океанів. Він займає центральну частину Арктики і знаходиться на північ від материків Північна Америка та Євразія. Береги Північного Льодовитого океану дуже розчленовані.
Моря Північного Льодовитого океану переважно окраїнні. Більшість островів зосереджена біля материків: Гренландія, Канадський Арктичний архіпелаг, Шпіцберген, Земля Франца-Йосифа, Нова Земля, Новосибірські острови та інші. Північний Льодовитий океан сполучається широкими протоками з Атлантичним океаном. Зв'язок з Тихим океаном відбувається через вузьку Берингову протоку.
Дослідження Північного Льодовитого океану складні й небезпечні.Наприкінці XVIII ст. за результатами плавання російської експедиції Вітуса Беринга була складена достовірна карта західної частини океану. Перші відомості про природу навколо-полярних областей були отримані лише наприкінці XIX ст. під час дрейфу судна норвезького дослідника Фрітьофа Нансена, пізніше плавання російського полярного дослідника Георгія Сєдова.
Російський мореплавець Георгій Сєдов
Норвежець Фрітьоф Нансен
У 1932 р. російський учений Отто Шмідт очолив експедицію на криголамі "Сибіряков", у ході якої були проведені заміри глибини, встановлено товщу льодового покриву в різних частинах океану, здійснювались спостереження за погодою. Нині для дослідження океану використовують авіацію і космічні апарати, з яких надходить інформація про зміни стану атмосфери над Арктикою та про переміщення криги.
Дно Північного Льодовитого океану має досить складну будову: океанічні хребти тут чергуються з глибокими розломами. Характерна особливість океану – великий шельф, який займає понад 1/3 його площі, великі глибини в центральній частині, що чергуються з підводними хребтами Гекеля, Ломоносова, Менделєєва.
Кліматичні умови океану визначаються його полярним положенням. Протягом року над океаном панують арктичні повітряні маси. Більша частина сонячної енергії відбивається льодом. Внаслідок цього середня температура повітря влітку наближається до 0°С, а взимку змінюється від -20 до -40 °С. Істотно впливає на формування клімату океану тепла Північно-атлантична течія, яка несе водні маси з заходу на схід. Від Берингової протоки до Гренландії відбувається рух води у зворотному напрямі: зі сходу на захід. Надлишок вод океан повертає в Атлантику у вигляді Трансарктичної течії, що починається у Чукотському і прямує до Гренландського моря.
Крига вкриває взимку близько 9/10 поверхні океану. Вона утворилась внаслідок низької температури впродовж року і порівняно низької солоності поверхневих вод. У зв'язку з тим, що перенесення криги в інші океани досить обмежене, товща багаторічного льоду досягає від 2 до 5 м. Під дією вітрів і течій відбувається повільний рух криги, що призводить до утворення торосів - скупчення льодових брил у місцях їх зіткнення. Органічний світ. Через суворі кліматичні умови життя в Пінічному Льодовитому океані бідне. Тільке в приатлантичній його частині видовий склад морських організмів дещо більший. Саме тут і зосереджений промисловий вилов риби. В океані налічується понад 150 видів риб. Тут водяться навага, нельм, сиг, сайка, мойка, палтус тощо. Риба - головна пожива для інших тварин, у тому числі й морських ссавців - тюленів, моржів, білух. Полює на тюленів і рибу також білий ведмідь. На скелястих берегах птахи (чаки, гаги, кайри, топірці, баклани тощо) утворюють масові гніздування - «пташині базари»
Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑
4. Перегляньте
Різноманітність тваринного світу Арктики: які тварини там живуть?
5. Географічна номенклатура
Північний Льодовітій океан. географічна номенклатура
Тест
Код доступу 845823
join.naurok.ua