середа, 17 березня 2021 р.

6 клас. Тема: Озера. Болота. Штучні водойми

 




1. Перегляньте відео урок




2. Запишіть в зошиті 

Озеро — замкнуте природне заглиблення, заповнене водою. Вiд моря озеро вiдрiзняється вiдсутнiстю зв’язку з океаном.

За походженням:

  • Тектонічні — утворені в розломах та опусканнях земної кори (Байкал, Танґаньїка).

  • Вулканічні — утворені в кратерах згаслих вулканів (озера Камчатки, Ісландії).

  • Льодовикові — утворені в улоговинах, які виникли під тиском льодовика (Велике Солоне, Велике Ведмеже, Ладозьке).

  • Залишкові — це залишки давніх морських басейнів, які відокремились у період підняття узбережжя (Каспійське та Аральське моря-озера, Чад).

  • Карстові — розташовані у порожнинах, які утворилися після розчинення водою гірських порід (Шацькі озера).

  • Лиманні — знаходяться на узбережжях морів, у гирлах давніх річок (Маракайбо, Дністровський лиман). Відкриті лимани прісні, закриті – солоні.

  • Загатні — котловина утворилася внаслідок перегородження долини річки зсувами, обвалами (Синевир, Тана).

  • Старичні — ділянки старого русла річки у долинах рівнинних річок.

За режимом:

  • Стічні — з яких витікає ріка. Прісні. Наприклад, озеро Байкал – найглибше озеро у світі (1602 м),  витікає ріка Ангара.

  • Безстічні – солоні. Наприклад, озеро Балхаш, яке наполовину прісне, а наполовину солоне. Західна частина озера мілководна і має прісну воду, в неї впадає велика річка (80% усього припливу води). Східна частина глибока і має велику солоність.





    3. Домашнє завдання : прочитайте відповідний параграф в підручнику
    Озера



пʼятниця, 12 березня 2021 р.

8 кл. Тема: Природно-заповідний фонд України

 





Перегляньте відео-урок





Запишіть в зошиті конспект

Приро́дно-запові́дний фо́нд України — ділянки суші і водного простору, природні комплекси та об'єкти яких мають особливу природоохоронну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність і виділені з метою збереження природної різноманітності ландшафтів, генофонду тваринного і рослинного світу, підтримання загального екологічного балансу та забезпечення фонового моніторингу навколишнього природного середовища.




презентація

Прочитайте параграф 47,48

ПІДГОТУЙТЕСЬ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ ПО ПАРАГРАФАХ  36-48



вівторок, 9 березня 2021 р.

середа, 3 березня 2021 р.

6кл. Тема: Рух води в Світовому океані.

 



1. Перегляньте відо-урок





2. Запишіть в зошиті


Рух води в океанi

Основні види руху водних мас:

  • Вітрові хвилі — хвилі, викликані вітром. Мають коливальний характер. Чим довший шлях вітру над водною поверхнею, тим сильніше він дме і, відповідно, тим вищою стає хвиля. Тому найвищі хвилі трапляються в областях панування західного перенесення, особливо у Південній півкулі («ревучі сорокові», «несамовиті п’ятдесяті»), де господарює океанічна поверхня.

  • Цунамі — сейсмічні хвилі, викликані землетрусами на дні океану. Цунамі охоплює всю водну товщу від дна до поверхні. Цунамі здебільшого спостерігаються в Тихому океані.

  • Припливно-відпливні хвилі — хвилі, викликані силою тяжіння місяця та Сонця. Під час припливу вода тече до берегів, під час відпливу – від берегів. Рівень води змінюється двічі на добу. Найвищий приплив на земній кулі спостерігають біля східних берегів Північної Америки в затоці Фанді (до 18 м).

  • Океанічні течії:

    • Приповерхневі – викликані впливом потужних постійних вітрів, мають поступальний характер

  • Глибинні (глибинна циркуляція) – викликані різницею у щільності води 3. Позначте течії в практичній роботі


    4. Домашнє завдання прочитайте відповідний параграф у підручнику



пʼятниця, 26 лютого 2021 р.

8 кл. Природні умови і ресурси Чорного моря, проблеми його раціонального використання

 





1. Повторюєм вивчений матеріал "Гірські ландшафти Кримських гір, особливості їх зміни з висотою, використання та охорона"








2. Бесіда за питаннями

1. Що називаємо морем? Чим море відрізняється від океану?

2. Чим відрізняються внутрішні моря від окраїнних?

3. Що таке солоність води, у яких одиницях вона вимірюється?

4. Чому в різних частинах моря або океану може бути різна солоність?

5. Які види руху води в океані ви знаєте? Що називають « річкою в океані?»

6. Поясніть твердження «Держави, чия територія омивається морями мають вигідне положення».

3. Перегляньте відео-урок




4. Запишіть основне в зошиті



5. Домашнє завдання: опрацюйте відповідний параграф

вівторок, 23 лютого 2021 р.

6клас. Властивості вод світового океану


 1.Прийом «Експрес-тест» Повторюємо вивчений матеріал

• Невелика ділянка суходолу, з усіх боків оточена водою:

а) острів;

б) півострів;

в) материк.

• Середземне море є морем:

а) окраїнним;

б) внутрішнім.

• Океан, переважна частина якого розташована у Південній пів-кулі:

а) Тихий;

б) Індійський;

в) Атлантичний.

• За походженням острів Мадаґаскар є:

а) материковим;

б) вулканічним;

в) кораловим.

• Порівняно вузький водний простір, що сполучає водойми та відокремлює ділянки суші:

а) затока;

б) море;

в) протока.

2. 
Прийом «Проблемне питання»

  Вам доводилось куштувати морську воду? Вона гірко-солона, неприємна на смак. Недарма люди, що зазнають аварії у відкритому морі, без запасу прісної води можуть загинути від спраги, тому що пити морську воду неможливо. Чому ж море солоне? Деякі вчені вважають, що в давні часи води морів були прісними. Хто ж їх згодом так сильно засолив? Та все ж ті самі крапельки води, вічні мандрівниці у світовому кругообігу води.
  Річки, нестримно прагнучи до моря, пробивають собі шлях серед гірських порід, розчиняють деякі з них та несуть із собою частинки різних солей. І от вони дісталися моря, віддали свої води, які потім почали випаровуватися. Але випаровуючись, крапельки води залишають морю той маленький вантаж солей, що принесли із собою.
  Солі надають морській воді специфічних властивостей, через які вона відрізняється від прісної. Наприклад, у морській воді легше плавати. Кількість солей у морській воді в різних частинах Світового океану неоднакова. Також відрізняється і температура вод Світового океану. Від чого ж залежить солоність і температура вод Світового океану? Ви зможете відповісти на це запитання, провівши дослідження сьогодні на уроці.

 3. Перегляньте відо-урок

1.



або 

2.



 
або 1 і 2)

3. Намалюйте в зошиті малюнок


4. 
Домашнє завдання.

·              Опрацювати параграф підручника.

Додатково














четвер, 18 лютого 2021 р.

понеділок, 15 лютого 2021 р.

8 кл. Степова зона Україна

 





1. Перегляньте віде-урок



2. Запишіть в зашиті таблиці





3. Домашнє завдання: опрацювати відповідний параграф у підручнику