пʼятниця, 26 лютого 2021 р.

8 кл. Природні умови і ресурси Чорного моря, проблеми його раціонального використання

 





1. Повторюєм вивчений матеріал "Гірські ландшафти Кримських гір, особливості їх зміни з висотою, використання та охорона"








2. Бесіда за питаннями

1. Що називаємо морем? Чим море відрізняється від океану?

2. Чим відрізняються внутрішні моря від окраїнних?

3. Що таке солоність води, у яких одиницях вона вимірюється?

4. Чому в різних частинах моря або океану може бути різна солоність?

5. Які види руху води в океані ви знаєте? Що називають « річкою в океані?»

6. Поясніть твердження «Держави, чия територія омивається морями мають вигідне положення».

3. Перегляньте відео-урок




4. Запишіть основне в зошиті



5. Домашнє завдання: опрацюйте відповідний параграф

вівторок, 23 лютого 2021 р.

6клас. Властивості вод світового океану


 1.Прийом «Експрес-тест» Повторюємо вивчений матеріал

• Невелика ділянка суходолу, з усіх боків оточена водою:

а) острів;

б) півострів;

в) материк.

• Середземне море є морем:

а) окраїнним;

б) внутрішнім.

• Океан, переважна частина якого розташована у Південній пів-кулі:

а) Тихий;

б) Індійський;

в) Атлантичний.

• За походженням острів Мадаґаскар є:

а) материковим;

б) вулканічним;

в) кораловим.

• Порівняно вузький водний простір, що сполучає водойми та відокремлює ділянки суші:

а) затока;

б) море;

в) протока.

2. 
Прийом «Проблемне питання»

  Вам доводилось куштувати морську воду? Вона гірко-солона, неприємна на смак. Недарма люди, що зазнають аварії у відкритому морі, без запасу прісної води можуть загинути від спраги, тому що пити морську воду неможливо. Чому ж море солоне? Деякі вчені вважають, що в давні часи води морів були прісними. Хто ж їх згодом так сильно засолив? Та все ж ті самі крапельки води, вічні мандрівниці у світовому кругообігу води.
  Річки, нестримно прагнучи до моря, пробивають собі шлях серед гірських порід, розчиняють деякі з них та несуть із собою частинки різних солей. І от вони дісталися моря, віддали свої води, які потім почали випаровуватися. Але випаровуючись, крапельки води залишають морю той маленький вантаж солей, що принесли із собою.
  Солі надають морській воді специфічних властивостей, через які вона відрізняється від прісної. Наприклад, у морській воді легше плавати. Кількість солей у морській воді в різних частинах Світового океану неоднакова. Також відрізняється і температура вод Світового океану. Від чого ж залежить солоність і температура вод Світового океану? Ви зможете відповісти на це запитання, провівши дослідження сьогодні на уроці.

 3. Перегляньте відо-урок

1.



або 

2.



 
або 1 і 2)

3. Намалюйте в зошиті малюнок


4. 
Домашнє завдання.

·              Опрацювати параграф підручника.

Додатково














четвер, 18 лютого 2021 р.

понеділок, 15 лютого 2021 р.

8 кл. Степова зона Україна

 





1. Перегляньте віде-урок



2. Запишіть в зашиті таблиці





3. Домашнє завдання: опрацювати відповідний параграф у підручнику





6 клас. "Гідросфера. Загальна кількість води на Землі та її розподіл в гідросфері."

 


1. Перегляньте відео-урок




2. Запишіть в зошиті тему і зробіть конспект з презентації
перепишіть слайди 3,5,7,8,9,10,11,12

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-geografi-u-6-klasi-tema-zagalna-kilkist-vodi-na-zemli-svitoviy-okean-ta-yogo-chastini-98908.html

3. Домашнє завдання: опрацюйте параграф 38,39, пошукайте в атласі, затоки, протоки, моря, острови, півострови







пʼятниця, 12 лютого 2021 р.

8 кл. Урок №39 Лісостепова природна зона.

 




1. Повторення вивченого матеріалу з теми: «Клімат і кліматичні ресурси»
1.Найтепліша пора року помірного поясу?
 2.Лінія, яка з’єднує територію з однаковою температурою?
 3.Останній місяць літа.
 4.Дощ, сніг, град, туман … це .
5. Зоря, яка нагріває землю?
6. Прилад, яким вимірюють температуру повітря?
7.Лінія або коло від, якої йде відлік кліматичних поясів?
8.Додатню температуру повітря називають?

Прийом «Назви мене утворюючи слово» Із перших літер понять скласти слово.
Слово – лісостеп
1. Перегляньте відео-урок



презентація https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-lisostepova-prirodna-zona-ukraini-115304.html
2. Запишіть в зошиті таблицю(виберіть основне)






3. Домашнє завдання: опарацюйте відповідний параграф




вівторок, 9 лютого 2021 р.

6 клас Тема: Карта кліматичних поясів. Зміна клімату. Вплив людини на атмосферу.

 



1. Дайте відповідь на питання

  • Що таке клімат і від чого він залежить.
  • Скільки різних типів клімату існує на Землі.
2. Перегляньте відео-урок (можна слухати на швидкості 1.25) 



 


3. Запишіть в зошиті тему та конспект👇👇👇

✵   Забруднення атмосфери призводить до таких негативних явищ, як смог, кислотні дощі, парниковий ефект, глобальне потепління.

✵   Атмосфера — це величезна цінність нашої планети, вона потребує охорони від забруднення.

☝☝☝

3. Домашнє завдання: прочитайте параграф 36,37





пʼятниця, 5 лютого 2021 р.

8 кл. Урок №37 Рівнинні ландшафти України, їх різноманітність. Природні зони України: мішані ліси. Використання та охорона рівнинних ландшавтів.

 


1. Бліц-опитування

1)   Що таке фізико-географічне районування? Із якою метою його проводять?
2)   Які одиниці класифікації фізико-географічного районування вам відомі?
3)   У межах яких фізико-географічних країн розташована територія України?
4)   У якій фізико-географічній країні, природній зоні (підзоні), провінції. Області розташована наша місцевість?

Прийом «Інтелектуальна розминка»

Закінчіть речення:

1.   ПТК формуються в результаті тривалої взаємодії на певних територіях таких природних компонентів:…   (тектонічні структури, гірські породи, рельєф, клімат, води, ґрунти, рослинність і тваринний світ) 

2.   Основними чинниками розвитку ПТК є (сонячна радіація, внутрішня енергія Землі, енергія її обертання та процеси, що відбуваються в атмосфері, гідросфері й біосфері: теплообмін, волого обмін, обмін мінеральних та органічних речовин)

3.   Сучасні ПТК почали формуватися … (після танення останнього льдовика 10-12 тис. років тому.)

4.   Ландшафт – це…(однорідна за походженням ділянка ГО, яка має єдиний геологічний фундамент, однотипний рельєф, подібні кліматичні та водні умови, і тісно пов’язані між собою ґрунти, рослинний і тваринний світ)

5.   Складові ландшафту (місцевість, урочище, фація.). Наведіть приклади.
Source: https://lectures.7mile.net/geography-8/landshafty-ukrainy/rivninni-landshafti-jikh-riznomanitnist.html

2. Перегляньте відео -урок

 2. Перегляньте відео-урок



 

презантаці   https://www.slideshare.net/anastasiasotnikova3/ss-72849068




3. Запишіть в зошиті тему та конспект


таблицю записати в зошиті



  1. 1. Зона мішаних лісів
  2. 2. Мішані ліси України • Природна зона мішаних лісів займає рівнинну частину півночі України, Українське Полісся. • Зона мішаних лісів займає близько 20% території України.
  3. 3. Південна межа проходить поблизу Рави- Руської, Львова, Золочева,Шепетівки, Житомира, Києва, Ніжина, Глухова.
  4. 4. Переважають: дерново-підзолисті та болотні грунти.
  5. 5. Кліматичні умови • Клімат зони помірно континентальний. • Температура повітря змінюється із заходу на схід у січні — від -4 до -8 °С, у липні — від +17 до +19 °С. • Тут випадає найбільше опадів серед рівнинних регіонів (600-700 мм на рік), а при невеликій випаровуваності (700-450 мм) зволоження надмірне.
  6. 6. Рослинний світ • Переважають соснові, дубово-соснові та дубово-грабові ліси. Є значні ділянки дубово-липових, вільхово-березових і ясенево-вільхових лісів. • Серед підліску зустрічається ожина, шипшина, барбарис, ліщина, малина. • На заболочених місцях поширені брусниця та чорниця.
  7. 7Тваринний світ • Травоїднізвірі: зубр, лось, олень, козуля, заєць сірий тощо. • Хижі — вовк, лисиця, рись, тхір, куниця. • Всеїдні: дика свиня, борсук, вивірка, їжак. • Біля лісових водойм селяться бобри, видри, ондатри.
  8. 8Тваринний світ • Більшість птахів прилітає навесні: солов'ї, зозулі, шпаки, мухоловки, лелека білий, журавель сірий, кулики, лебеді. • Постійними мешканцями є орябок, глухар,тетерук, сова сіра, дятел великий. • З рептилій живуть гадюки, вужі та ящірки. У водоймах багато жаб, тритонів. • Річки й озера багаті на рибу (понад 30 видів). • У лісовій підстилці, під корою дерев, на рослинах живе багато комах.




  9. 4.
    Бесіда за запитаннями

    1)  Що таке природна зона?

    2)  Що таке фізико-географічне районування?

    3)  Які кордони має Українське Полісся?

    4)  Розвиткові яких видів господарської діяльності сприяє приро­да Українського Полісся?

    5)   Які рослини притаманні зоні мішаних лісів? Які тварини там  мешкають?

        Тести

    1.   Виберіть з переліку область України, північна частина якої розташована в зоні мішаних лісів. А) Івано-Франківська;  Б) Полтавська; В) Київська; Г) Вінницька.
    2.   Зона мішаних лісів у межах України  охоплює: А) Волинську і частину Подільської височин; Б) тільки Поліську низовину; В) Поліську і частину Придніпровської низовин;  Г) частину Придніпровської височини і Поліської низовини.
    3.   До типових мешканців Українського Полісся належить: А) тушканчик; Б) єнотоподібний собака; В) білка; Г) хом’як.
    4.   У межах Українського Полісся зима найтепліша: А) у Київському Поліссі; Б) у Волинському Поліссі; В) Чернігівському Поліссі; Г) у Новгород-Сіверському Поліссі.
    5.   Найхарактерніші форми рельєфу Українського Полісся – це: А) еолові; Б) суфозійні; В) карстові; Г) льодовикові.
    6.   Улоговини найбільших озер Українського Полісся – Шацьких – мають походження: А) заплавне; Б) карстове; В) тектонічне; Г) льодовикове.

    !Перевірте правильні відповіді Відповідь: 1-В; 2-В; 3-В;4-Б;5-Г;6-Б!
    Source: https://lectures.7mile.net/geography-8/landshafty-ukrainy/rivninni-landshafti-jikh-riznomanitnist.html


    Source: https://lectures.7mile.net/geography-8/landshafty-ukrainy/rivninni-landshafti-jikh-riznomanitnist.html

  10. 5. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

    Опрацювати текст підручника 38
    Source: https://lectures.7mile.net/geography-8/landshafty-ukrainy/rivninni-landshafti-jikh-riznomanitnist.html



середа, 3 лютого 2021 р.

пʼятниця, 29 січня 2021 р.

8 кл. Урок №35 Ландшафт як просторово-цілісна система. Карта «Ландшафти»

 1. Перегляньте відео-урок




2.Запишіть в зошиті тему та конспект

ландшафт – це доволі однорідна за походженням ділянка географічної оболонки, що має єдину геологічну основу, однотипний рельєф, подібні кліматичні та водні умови, тісне поєднання ґрунтово-рослинного покриву і тваринного світу. Складовими частинами ландшафту є місцевості, урочища і фації.

Фація – найпростіший ПТК, що утворюється в межах одного елемента рельєфу, наприклад, на дні яру, схилі балки, вершині горба, вздовж русла річки. Фація має найбільш однорідні природні умови. Взаємозв’язана група фацій утворює урочище – ПТК, що формується в межах однієї відносно невеликої форми рельєфу (яру, балки, окремого горба, днища малої річкової долини). Просторове ж поєднання однакових за походженням урочищ, які сформувались на досить великій формі рельєфу, утворює місцевість. Місцевостями, наприклад, можуть бути заплава великої річки, плоске межиріччя, горбисте пасмо чи скелясте високогір’я.
зональні ПТК – це природні комплекси, що утворилися в результаті широтного вияву природних процесів і явищ. До них належать географічні пояси, природні зони і підзони.Найбільшими азональними ПТК 
є природні комплекси материків і океанів, а в їх межах – фізико-географічні країни і природно-аквальні комплекси морів. 





3. Розгляньте карту «Ландшафти»


4. Домашнє завдання Прочитайте параграф у підручнику