1. Перегляньте відео-урок
перегляньте презенттацію тут
2. Запишіть в зошиті опорні таблиці
3. Домашнє завдання
Прочитайте параграф 41(ст169)
Шановні відвідувачі! Ласкаво прошу переглянути сторінки мого блогу. Він створений для того, щоб поділитись досвідом роботи з колегами та активно працювати з учнями за допомогою новітніх технологій. Сподіваюсь, що моя праця буде плідною та продуктивною. Надіюсь на співпрацю, буду щиро вдячна за відгуки про мою роботу.
1. Перегляньте відео-урок з попердньої теми
Основні види руху водних мас:
Вітрові хвилі — хвилі, викликані вітром. Мають коливальний характер. Чим довший шлях вітру над водною поверхнею, тим сильніше він дме і, відповідно, тим вищою стає хвиля. Тому найвищі хвилі трапляються в областях панування західного перенесення, особливо у Південній півкулі («ревучі сорокові», «несамовиті п’ятдесяті»), де господарює океанічна поверхня.
Цунамі — сейсмічні хвилі, викликані землетрусами на дні океану. Цунамі охоплює всю водну товщу від дна до поверхні. Цунамі здебільшого спостерігаються в Тихому океані.
Припливно-відпливні хвилі — хвилі, викликані силою тяжіння місяця та Сонця. Під час припливу вода тече до берегів, під час відпливу – від берегів. Рівень води змінюється двічі на добу. Найвищий приплив на земній кулі спостерігають біля східних берегів Північної Америки в затоці Фанді (до 18 м).
Океанічні течії:
Приповерхневі – викликані впливом потужних постійних вітрів, мають поступальний характер
Глибинні (глибинна циркуляція) – викликані різницею у щільності води 3. Позначте течії в практичній роботі
1. Що називаємо морем? Чим море відрізняється від океану?
2. Чим відрізняються внутрішні моря від окраїнних?
3. Що таке солоність води, у яких одиницях вона вимірюється?
4. Чому в різних частинах моря або океану може бути різна солоність?
5. Які види руху води в океані ви знаєте? Що називають « річкою в океані?»
6. Поясніть твердження «Держави, чия територія омивається морями мають вигідне положення».
3. Перегляньте відео-урок
• Невелика ділянка суходолу, з усіх боків оточена водою:
а) острів;
б) півострів;
в) материк.
• Середземне море є морем:
а) окраїнним;
б) внутрішнім.
• Океан, переважна частина якого розташована у Південній пів-кулі:
а) Тихий;
б) Індійський;
в) Атлантичний.
• За походженням острів Мадаґаскар є:
а) материковим;
б) вулканічним;
в) кораловим.
• Порівняно вузький водний простір, що сполучає водойми та відокремлює ділянки суші:
а) затока;
б) море;
в) протока.
2. Прийом «Проблемне питання»
Вам доводилось куштувати морську воду? Вона гірко-солона, неприємна на смак. Недарма люди, що зазнають аварії у відкритому морі, без запасу прісної води можуть загинути від спраги, тому що пити морську воду неможливо. Чому ж море солоне? Деякі вчені вважають, що в давні часи води морів були прісними. Хто ж їх згодом так сильно засолив? Та все ж ті самі крапельки води, вічні мандрівниці у світовому кругообігу води.
Річки, нестримно прагнучи до моря, пробивають собі шлях серед гірських порід, розчиняють деякі з них та несуть із собою частинки різних солей. І от вони дісталися моря, віддали свої води, які потім почали випаровуватися. Але випаровуючись, крапельки води залишають морю той маленький вантаж солей, що принесли із собою.
Солі надають морській воді специфічних властивостей, через які вона відрізняється від прісної. Наприклад, у морській воді легше плавати. Кількість солей у морській воді в різних частинах Світового океану неоднакова. Також відрізняється і температура вод Світового океану. Від чого ж залежить солоність і температура вод Світового океану? Ви зможете відповісти на це запитання, провівши дослідження сьогодні на уроці.
3. Перегляньте відо-урок
1.
4. Домашнє завдання.
· Опрацювати параграф підручника.
Додатково
✵ Забруднення атмосфери призводить до таких негативних явищ, як смог, кислотні дощі, парниковий ефект, глобальне потепління.
✵ Атмосфера — це величезна цінність нашої планети, вона потребує охорони від забруднення.
☝☝☝
3. Домашнє завдання: прочитайте параграф 36,37