вівторок, 9 березня 2021 р.

6 клас. Життя в океанах та морях. Багатства вод Світового океану. Океан та людина.

  




1. Перегляньте відео-урок





перегляньте презенттацію  тут


2. Запишіть в зошиті опорні таблиці





3. Домашнє завдання
Прочитайте параграф 41(ст169)

середа, 3 березня 2021 р.

6кл. Тема: Рух води в Світовому океані.

 



1. Перегляньте відо-урок





2. Запишіть в зошиті


Рух води в океанi

Основні види руху водних мас:

  • Вітрові хвилі — хвилі, викликані вітром. Мають коливальний характер. Чим довший шлях вітру над водною поверхнею, тим сильніше він дме і, відповідно, тим вищою стає хвиля. Тому найвищі хвилі трапляються в областях панування західного перенесення, особливо у Південній півкулі («ревучі сорокові», «несамовиті п’ятдесяті»), де господарює океанічна поверхня.

  • Цунамі — сейсмічні хвилі, викликані землетрусами на дні океану. Цунамі охоплює всю водну товщу від дна до поверхні. Цунамі здебільшого спостерігаються в Тихому океані.

  • Припливно-відпливні хвилі — хвилі, викликані силою тяжіння місяця та Сонця. Під час припливу вода тече до берегів, під час відпливу – від берегів. Рівень води змінюється двічі на добу. Найвищий приплив на земній кулі спостерігають біля східних берегів Північної Америки в затоці Фанді (до 18 м).

  • Океанічні течії:

    • Приповерхневі – викликані впливом потужних постійних вітрів, мають поступальний характер

  • Глибинні (глибинна циркуляція) – викликані різницею у щільності води 3. Позначте течії в практичній роботі


    4. Домашнє завдання прочитайте відповідний параграф у підручнику



пʼятниця, 26 лютого 2021 р.

8 кл. Природні умови і ресурси Чорного моря, проблеми його раціонального використання

 





1. Повторюєм вивчений матеріал "Гірські ландшафти Кримських гір, особливості їх зміни з висотою, використання та охорона"








2. Бесіда за питаннями

1. Що називаємо морем? Чим море відрізняється від океану?

2. Чим відрізняються внутрішні моря від окраїнних?

3. Що таке солоність води, у яких одиницях вона вимірюється?

4. Чому в різних частинах моря або океану може бути різна солоність?

5. Які види руху води в океані ви знаєте? Що називають « річкою в океані?»

6. Поясніть твердження «Держави, чия територія омивається морями мають вигідне положення».

3. Перегляньте відео-урок




4. Запишіть основне в зошиті



5. Домашнє завдання: опрацюйте відповідний параграф

вівторок, 23 лютого 2021 р.

6клас. Властивості вод світового океану


 1.Прийом «Експрес-тест» Повторюємо вивчений матеріал

• Невелика ділянка суходолу, з усіх боків оточена водою:

а) острів;

б) півострів;

в) материк.

• Середземне море є морем:

а) окраїнним;

б) внутрішнім.

• Океан, переважна частина якого розташована у Південній пів-кулі:

а) Тихий;

б) Індійський;

в) Атлантичний.

• За походженням острів Мадаґаскар є:

а) материковим;

б) вулканічним;

в) кораловим.

• Порівняно вузький водний простір, що сполучає водойми та відокремлює ділянки суші:

а) затока;

б) море;

в) протока.

2. 
Прийом «Проблемне питання»

  Вам доводилось куштувати морську воду? Вона гірко-солона, неприємна на смак. Недарма люди, що зазнають аварії у відкритому морі, без запасу прісної води можуть загинути від спраги, тому що пити морську воду неможливо. Чому ж море солоне? Деякі вчені вважають, що в давні часи води морів були прісними. Хто ж їх згодом так сильно засолив? Та все ж ті самі крапельки води, вічні мандрівниці у світовому кругообігу води.
  Річки, нестримно прагнучи до моря, пробивають собі шлях серед гірських порід, розчиняють деякі з них та несуть із собою частинки різних солей. І от вони дісталися моря, віддали свої води, які потім почали випаровуватися. Але випаровуючись, крапельки води залишають морю той маленький вантаж солей, що принесли із собою.
  Солі надають морській воді специфічних властивостей, через які вона відрізняється від прісної. Наприклад, у морській воді легше плавати. Кількість солей у морській воді в різних частинах Світового океану неоднакова. Також відрізняється і температура вод Світового океану. Від чого ж залежить солоність і температура вод Світового океану? Ви зможете відповісти на це запитання, провівши дослідження сьогодні на уроці.

 3. Перегляньте відо-урок

1.



або 

2.



 
або 1 і 2)

3. Намалюйте в зошиті малюнок


4. 
Домашнє завдання.

·              Опрацювати параграф підручника.

Додатково














четвер, 18 лютого 2021 р.

понеділок, 15 лютого 2021 р.

8 кл. Степова зона Україна

 





1. Перегляньте віде-урок



2. Запишіть в зашиті таблиці





3. Домашнє завдання: опрацювати відповідний параграф у підручнику





6 клас. "Гідросфера. Загальна кількість води на Землі та її розподіл в гідросфері."

 


1. Перегляньте відео-урок




2. Запишіть в зошиті тему і зробіть конспект з презентації
перепишіть слайди 3,5,7,8,9,10,11,12

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-geografi-u-6-klasi-tema-zagalna-kilkist-vodi-na-zemli-svitoviy-okean-ta-yogo-chastini-98908.html

3. Домашнє завдання: опрацюйте параграф 38,39, пошукайте в атласі, затоки, протоки, моря, острови, півострови







пʼятниця, 12 лютого 2021 р.

8 кл. Урок №39 Лісостепова природна зона.

 




1. Повторення вивченого матеріалу з теми: «Клімат і кліматичні ресурси»
1.Найтепліша пора року помірного поясу?
 2.Лінія, яка з’єднує територію з однаковою температурою?
 3.Останній місяць літа.
 4.Дощ, сніг, град, туман … це .
5. Зоря, яка нагріває землю?
6. Прилад, яким вимірюють температуру повітря?
7.Лінія або коло від, якої йде відлік кліматичних поясів?
8.Додатню температуру повітря називають?

Прийом «Назви мене утворюючи слово» Із перших літер понять скласти слово.
Слово – лісостеп
1. Перегляньте відео-урок



презентація https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-lisostepova-prirodna-zona-ukraini-115304.html
2. Запишіть в зошиті таблицю(виберіть основне)






3. Домашнє завдання: опарацюйте відповідний параграф




вівторок, 9 лютого 2021 р.

6 клас Тема: Карта кліматичних поясів. Зміна клімату. Вплив людини на атмосферу.

 



1. Дайте відповідь на питання

  • Що таке клімат і від чого він залежить.
  • Скільки різних типів клімату існує на Землі.
2. Перегляньте відео-урок (можна слухати на швидкості 1.25) 



 


3. Запишіть в зошиті тему та конспект👇👇👇

✵   Забруднення атмосфери призводить до таких негативних явищ, як смог, кислотні дощі, парниковий ефект, глобальне потепління.

✵   Атмосфера — це величезна цінність нашої планети, вона потребує охорони від забруднення.

☝☝☝

3. Домашнє завдання: прочитайте параграф 36,37