пʼятниця, 16 жовтня 2020 р.

8 клас Урок 13 "Визначення місцевого і поясного часу"

 

1.  Прочийтейте парараф в підручнику

2. Перегляньте відео-уроки





3. Запишіть в зошиті тему уроку "Визначення місцевого і поясного часу" Прочитайте та запишіть визначення в зошит. Виберіть основне.

 Місцевий час

     Земля обертається навколо своєї осі і робить один повний оберт приблизно за добу – 24 години. У кожну мить доби однаковий час спостерігається у будь-якій точці одного й того самого меридіана. Цей час прийнято називати місцевим (сонячним) часом. Якщо змінюється довгота місця спостереження, змінюється й місцевий час. За одну годину Земля повертається на 15° (360°:24), тобто різниця в часі між пунктами, розташованими на одній паралелі й віддаленими один від одного на 15°, становить одну годину. Наприклад, якщо в Донецьку (близько 38° сх. д.) 12 година, то у Самборі Львівської області (близько 23° сх. д.) буде 11 година.

     Чим більша відстань одного меридіана від іншого, тим більша різниця між ними в часі. Коли в Києві полудень, на протилежному боці земної кулі (на відстані 180° на захід або схід від Києва) в цю мить буде північ.

    За Римською міжнародною угодою 1883 р., за початковий меридіан для географічних довгот лічби прийнято Гринвіцький меридіан, який проходить через астрономічну обсерваторію в Гринвічі поблизу Лондона і має довготу 0°00'00". Місцевий гринвіцький час, що відраховується від півночі, умовились називати всесвітнім, або світовим, часом. Різниця в градусах між довготою Гринвіцького меридіана й довготою місцевого меридіана і становить різницю місцевого часу між цими меридіанами в один і той самий момент. Наприклад, різниця між Гринвічем і Фастовом Київської області становить 30°, або 2 годину. Тож коли у Гринвічі північ, у Фастові у цей момент 2 година ночі, а в Єкатеринбурзі (Росія) – 4 година ночі, в Якутську – 8 година ранку, а у Петропавлівську-Камчатському 11 година дня, майже обідній час.

                                                                      Поясний час

        У практичній діяльності зручніше користуватися так званим поясним часом, який запропонував у 1878 р. канадський інженер С. Флемінг. Ідея С. Флемінга полягає у тому, що вся поверхня земної кулі умовно поділена меридіанами на 24 годинні пояси, кожний шириною 15°. Кожному з 24-х годинних поясів присвоюється відповідний номер від 0 (нульового) до 23-го. Нульовим меридіаном є 24-й. У межах поясу один час – місцевий, визначений за середнім меридіаном цього поясу. Час сусіднього поясу відрізняється на 1 годину. Пояси відлічують від Гринвіцького меридіана на схід, оскільки Земля обертається із заходу на схід. Номер поясу показує, на скільки годин час даного поясу відрізняється від Гринвіцького (на схід від Гринвіча час доби збільшується, на захід – зменшується). Поясний час було схвалено на Міжнародному астрономічному конгресі у 1884 р. З 1883 р. поясний час введено у США і Канаді, з 1924 р. – в Україні.

     Хоч видовженість території України із заходу на схід і становить понад 22°, вся країна лежить у другому годинному, або східноєвропейському, поясі (нульовий пояс має назву західноєвропейського, а перший – середньоєвропейського).

     Годинні пояси і в інших країнах не завжди проходять строго за меридіанами – враховуються їх державні кордони або адміністративні межі. Це робиться для зручності організації життєдіяльності жителів країни.

                                                   Де ж починається кожна нова доба?

    Домовились, що початком нової доби вважати 12-й годинний пояс (у Тихому океані, меридіан 180°). Це лінія зміни дат. Усі, хто перетинає цю умовну лінію, потрапляє з однієї доби в іншу. Так, перетинаючи цю лінію зі сходу на захід, потрібно додати одну добу – тому що на схід від лінії вже розпочалася нова доба, а на захід – ще продовжується попередня. Перетинаючи цю лінію з заходу на схід, відлічують двічі одну й ту саму добу.




вівторок, 29 вересня 2020 р.

6 клас Урок 9 Способи зображення земної поверхні

 Прочитайте параграф  9

 Перепишіть табличку в зошит


ПРЕЗЕНТАЦІЯ "СПОСОБИ ЗОБРАЖЕННЯ ЗЕМНОЇ ПОВЕРХНІ"


 Перегляньте відео-урок. На 3.56хвилині поставте паузу і уважно прочитайте табличку про Переваги та недоліки різних способів зображення поверхні Землі
Успіхів у навчанні!!!

вівторок, 22 вересня 2020 р.

6 клас. Тема: Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямів на місцевості.


 1. Прочитати параграф 7 

2. Записати в зошиті 

Орієнтуватися на місцевості – вміти визначити своє місцеперебування відносно сторін горизонту.

Основні сторони горизонту – північ, південь, захід і схід, проміжні – північний схід, південний схід, південний схід та північний захід.


Намалювати малюнок  Сторони горизонту

Визначати сторони горизонту можна можна за природними об’єктами.

  • Мурашники майже завжди розташовані з південного боку дерева, пня чи куща.

  • У поодиноких дерев кора з північного боку товстіша, часто вкрита мохом.

  • У ясний день можна орієнтуватися за cонцем. Опівдні, о 12 год, Сонце знаходиться на півдні. Тому тінь від предметів буде направлена на північ. Лінію тіні північ–південь називають полуденною лінією.

  • Надійно орієнтуватися можна за Полярною зорею, яка завжди вказує напрямок на північ.

Як запам'ятати Щоб за напрямком на північ визначити інші напрямки, потрібно стати обличчям на північ і розвести руки в боки. Праворуч буде схід, ліворуч – захід, а позаду – південь.


Способи орієнтування на місцевості. Поняття про азимут. Визначення напрямків на місцевості. Компас.















пʼятниця, 18 вересня 2020 р.

Урок №5 Навчальні карти й атласи. Національний атлас України, електронні карти. Картографічні інтернет-джерела. Геоінформаційні та сучасні навігаційні системи

 1. Переглянути відео-урок



2. Прочитати параграф 5

3. Дописати по класах що не встигли на уроці, ви записували в щоденник дом зав

4. повторіть вивчений матеріал

Код доступу 5930494
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання

join.naurok.ua


вівторок, 15 вересня 2020 р.

Урок № 4. Картографічні проекції та види спотворень на географічних картах. Способи зображення географічних об`єктів та явищ на картах. Класифікація карт

 


Урок № 3 Зображення України в картографічних творах. Елементи карти. Масштаб


 

Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі. Сучасні дослідження.

 1. Перегляньте відео, згадайте вивчений матеріал на минулому уроці, а також, вивчіть тему сьогоднішнього уроку 









2. Читати параграфи 4,5,6

3. Записати в зошиті Маршрути подорожей з атласу з сторнки 2 і 5 




4. Закріпіть знання пройшовши тест (підписуйте справжнє імя при проходженні)
Повідомте учням
Код доступу 1523809
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання  join.naurok.ua

вівторок, 8 вересня 2020 р.

урок 2 Уявлення про Землю в давнину

1. прочитати параграф 2

2. Переглянути відео-урок



 3. Прочитати і записати текст в зошит (число 9 вересня. Класна робота. тема: Уявлення про Землю в давнину)


 
Підсумкові праці з географії Стародавнього світу були написані двома видатними вченими, родом із Греції — Страбоном і Клавдієм Птолемеєм.
Страбон
Страбон.jpg
 
Римський вчений Страбон багато подорожував і свої спостереження виклав у праці «Географії» (17 книг). Страбон описав практично всі країни Європи, Азії та Африки.
 
Карта Страбона21.png
Птолемей
Птолемей.jpg
 
Птолемей склав «Керівництво з географії», де виклав способи побудови карт та надав перелік із декількох тисяч пунктів із вказанням їх точного місця розташування.
 
Крім того Птолемей склав найсучаснішу для того часу карту світу, написав працю «Географія» (8 книг) — повне зібрання географічних знань древності.
 

Карта Птолемея.png
Перші справжні географічні карти на папері створили давньогрецькі вчені Ератосфен Киренський (ІІІ ст. до н.е.) та Клавдій Птоломей (ІІ ст.). Карти мали багато недоліків. На них суходіл займав більше площі, ніж Океан.
У Давній Індії вважали, що Земля — півсфера з величезною горою у центрі, яка лежить на спинах величезних слонів. Слони стоять на велетенській черепасі, а черепаха — на змії, яка згорнувшись кільцем, замикає навколоземний простір.
 
Земля Индия.png


Успіхів у навчанні!

Вступ, що таке географія?

 1. прочитайте параграф 1(хто немає підручника заходить в розділ на сайті Підручники online)

Географія 6 клас Підручник Гільберг Т.Г. Паламарчук Л.Б. купити | оптові  ціни, доставка по УкраїніПідручники online


2. Подивитись відео-урок



Успіхів у навчанні!

середа, 27 травня 2020 р.

Проект «Антарктичні уроки» для школярів

Стартує проект «Антарктичні уроки» для школярів
Стартує проект «Антарктичні уроки» для школярів















27 травня 2020 року розпочнуться «Антарктичні уроки» для школярів з короткими відео про крижаний континент та роботу на станції «Академік Вернадський».

Це спільний проєкт МОН та Національного антарктичного наукового центру (НАНЦ), що складатиметься з серії коротких відео – до 10 хвилин кожне. З цих відео школярі отримають відповіді на питання, хто живе в Антарктиді – пінгвіни чи білі ведмеді, чому вона вкрита кригою, скільки років українці досліджують цей континент і які професії треба опанувати, щоб працювати на станції «Академік Вернадський».


Відео будуть цікаві та корисні не тільки для школярів, а й для батьків, учителів, студентів та загалом усіх, хто хоче дізнатися про Антарктиду. 
Нові відео розміщуватимуться щосереди о 14:00 на YouTube-каналі МОН, а також Фейсбук-сторінках МОН та НАНЦ.

Старт проекту відбудеться 27 травня 2020 року о 14:00.

Розклад перших «Антарктичних уроків»:

27 травня, 14:00, тема: «Чому Антарктида – крижана й холодна? Чим відрізняється від Арктики?»;
3 червня, 14:00, тема: «Які тварини та рослини є в Антарктиді?»;
10 червня, 14:00, тема: «Хто відкрив Антарктиду і якою була роль українців у цьому?»

понеділок, 25 травня 2020 р.

Підготовка до ЗНО. Атмосфера. Гідросфера


Реєстрація на пробне ЗНО – 2018 розпочалась - Вступна кампанія ...
Тренувальний тест, не оцінюється.

https://naurok.com.ua/test/start/460774

Код доступу 
7244782


Дистанційне навчання, 7 кл, Дослідження: Шляхи розв'язання екологічних проблем


     
У Луцьку розв'язували екологічні проблеми

перейдіть за посиленням, опрацюйте матеріал усно



https://sites.google.com/site/novipidhodidovidhodiv23/home/problemi-navkolisnogo-seredovisa/ohorona-navkolisnogo-seredovisa

Узагальнення знань ,6 кл, Біосфера та ґрунти. Природні комплекси. Планета людей


Біосфера

Увага пройти 1 раз!
Код доступу 
1484346

https://naurok.com.ua/test/join

вівторок, 19 травня 2020 р.

Дитанційне навчання, географія 6 клас, тема «Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу»


1. Опрацюйте параграф 54 підручника 

2. Додатково перегляньте відео-фрагменти: 







Завдання виконати в зошиті письмово  ↓↓↓↓↓↓↓↓↓
3. На Землі існує понад 200 країн. Вони різняться площею, яку займають, кількістю населення, особливостями географічного положення та ін.

 

Мал. Найбільші держави світу    ( запишіть їх )

 

Список країн за населенням


Список країн за площею

Держави-сусіди України. 
Україна розташована в Європі, в її східній частині. З півдня наша країна омивається Чорним і Азовським морями. На заході Україна межує з РумунієюМолдовоюУгорщиноюСловаччиноюПольщею. На півночі кордон проходить з Білоруссю, на півночі і сході – з Росією. Наша країна займає площу 603,7 тис. км2 і за розмірами території є найбільшою в Європі.

Населені пункти. 
Місця постійного проживання людей називають населеними пунктами. З поділом господарської діяльності людини на ремесло і сільське господарство відбувся і поділ населених пунктів на міські поселення і сільські. 

Міста – це скупчення людей на порівняно невеликій території. У містах живуть десятки і сотні тисяч людей, а у великих містах – мільйони. Великими містами світу є Нью-Йорк, Мехіко, Лондон, Париж, МоскваДо міст-мільйонерів належить і Київ, в якому проживають 2,7 млн чоловік. У містах зосереджуються різні підприємства – фабрики, заводи, транспорт. 

Сільські жителі займаються обробітком землі (вирощують зерно, овочі, фрукти) і тваринництвом. 

 На політичній карті різними кольорами позначені країни світу. Кольори вибрані довільно і можуть змінюватися на різних картах. 

 
Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑

4. Закінчіть речення.

А) Політична карта світу – це …
Б) Найбільшою за площею державою світу є … 
В) Найбільшою за кількістю населення державою світу є … 
Г) Україна межує із … країнами.



5. Граючись - навчаюсь

Дистанційне навчання, географія 7 клас, тематичне оцінювання з розділів "Океани", "Вплив людини на природу материків і океанів"




ОКЕАНИ. ВПЛИВ ЛЮДИНИ НА ПРИРОДУ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ

Варіант  1
І  рівень (0,5б)

1. Океан,  на  просторах  якого  вільно  могли  б  розміститися  всі  материки  Землі:
а) Атлантичний;      
б) Тихий;    
в) Індійський.
2. Найбільші  жолоби  знаходяться  в  океані:
а) Північному  Льодовитому;        
б) Тихому;    
в) Атлантичному.
3.  Найтепліше  море  світу:
а) Чорне;         
б) Біле;       
в) Червоне.
4. Острови  Нова  Гвінея  і  Нова  Зеландія  мають  походження:
а) материкове;    
б) вулканічне;    
в) коралове.
5. Яка  з  названих  течій  формується  в  Атлантичному  океані:
а) Куросіо;      
б) Перуанська;    
в) Гольфстрім.
6.  Море,  що  належить  до  Тихого  океану:
а) Сарґассове;      
б) Чукотське;    
в) Філіппінське.
7.  Географічний  об’єкт,  що  сполучає  Червоне  та  Середземне  моря:
а) Гібралтарська  протока;    
б) Панамський  канал;    
в) Суецький  канал.
8.  Океан,  який  розташований  у  всіх  географічних  поясах:
а) Індійський;        
б) Тихий;        
в) Атлантичний.
9. Назвіть  океан,  в  якому  утворився  найбільший  ланцюг  коралових  островів:
а) Атлантичний;    
б) Тихий;    
в) Індійський.
10. Течія  Західних  Вітрів: 
а) холодна;        
б) тепла.
        
ІІ  рівень (1б)
11. Дайте  визначення  поняттям:
Атол – 
Солоність  води –

12. Що  таке  моніторинг,  яка  його  мета?    

ІІІ рівень (2б)
13. Поясніть  походження  Маріанського  жолоба. 

ІV рівень(3б)
14.   Дайте  відповідь  на   питання:
 Чому  наукові  станції,  які  досліджують  особливості  природи  навколо  Північного  полюса,  через  деякий  час  вже  знаходяться  на  великій  відстані  від  нього?  Відповідь  обґрунтуйте.


Тест 
Код доступу 
9525363

https://naurok.com.ua/test/join

Успіху!                  Всім                        
12 балів - Home | Facebook      !!!


Ось і закінчується навчальний рік 2020 у вигляді дистанційного навчання. Не всі дійшли зі мною до кінця, але більшість з вас успішно закінчує навчання. Рада була читати ваші домашні завдання, питання від допитливих, чути ваші голоси через телефонні дзвінки. І саме важливе, що ви довели, що вмієте здобувати знання. Ви молодці!