неділя, 26 квітня 2020 р.

Дистанційне навчання, 6 клас, Тема «Природні комплекси (ландшафти) як наслідок взаємозв’язків компонентів природи»


Перегляньте відео










Повторіть вивчену тему Грунт, властивості грунту.
Повідомте учням
Код доступу 1363512
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

перегляньте Презентація до теми "Взаємозв'язок компонентів природи"

Завдання виконати в зошиті письмово ↓↓↓↓↓↓↓↓↓


3. Природні комплекси (ПК) — це поєднання взаємопов'язаних компонентів природи (гірських порід, вод. повітря, грунтів, організмів) на певній ділянці земної поверхні.
  Природні комплекси ще називають ланшафтами. У перекладі з німецької мови це слово означає "краєвид"  Змінені людиною природні комплекси називаються антропогенними. Наприклад: дороги, мости, парки, ставки, водосховища, шахти. При зміні одного компоненту природного комплексу змінюється весь природний комплекс.



Великі природні комплекси - це ОКРЕМІ материки й океани,
Менші - гори и рівніні, ліси, степи, пустелі,
ще Менші - галявина, яри, балки, озера, болота ТОЩО. Кожний Із них має своєрідне поєднання природних компонентів.


Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑


Доведіть правильність виразу, або спростуйте його: «Втручання в природні комплекси повинно бути науково обґрунтованим і виваженим»



 У вільну хвилинку. Прийом «Граючись, навчаюсь»

гра 
 "
Природні комплекси"
https://learningapps.org/display?v=psksvzfoc20


середа, 22 квітня 2020 р.

Дистанційне навчання, географія 7 клас. Тихий океан. географічне положення. Острови в тихому океані. Рельєв дна.

Виконайте завдання:
1. Опрацюйте параграф 6,7 з підручника  
2. Перегляньте відео-урок:

3. Розгляньте типовий план характеристики океану:

План характеристики океану.
  1. Географічне положення.
  2. Площа та місце серед інших океанів Землі.
  3. Особливості дна  океану.
  4. Пересічні та найбільші глибини.
  5. Океанічні течії.
  6. Органічний світ
  7. Транспортні та  морські шляхи.     8.Екологічні проблеми.
Завдання виконати в зошиті письмово ↓↓↓↓↓↓↓↓↓
4. За допомогою відеопрезентації розгляньте дослідження Тихого океану заповніть таблицю:
1 колонка- Прізвище Імя дослідника, 2 колонка - Рік дослідження, 3 колонка- Результати дослідження




5. 
за типовим планом та відео розгляньте географічне положення Тихого океану, знайдіть основні об’єкти на  карті атласу, та в підручнику ст. 30
План характеристики географічного положення океану
1. Межі океану.
2. Положення океану щодо екватора і найбільша його протяжність із півночі на південь; в яких географічних поясах і півкулях розташований.
3. Найбільш окраїнні і внутрішні моря та затоки, характер морських течій (теплі, холодні) океану.
4. Материки, які омиває океан.
5. Найважливіші шляхи сполучення через океан між окремими материками і країнами.


















Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑

6. Перегляньте відео про рельєф дна океану 



7. Виконайте вправи



вівторок, 21 квітня 2020 р.

Дистанційне навчання, 6 клас, тема «Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів»


Тема:  «Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів»1. Опрацюйте параграф 50 підручника 

 2.Перегляньте відео 












Завдання виконати в зошиті письмово ↓↓↓↓↓↓↓↓↓
3 Запишіть у зошиті

Ґрунти (конспект)

Ґрунт – це верхній пухкий шар гірських порід, перероблений спільними діями компонентів неживої та живої природи (сонячне тепло, повітря, вода, рослини, тварини, бактерії). Гірські породи (пісок, глина, лес) відіграють визначальну роль у формуванні ґрунту тому їх називають материнськими породами.
Головною складовою ґрунту є гумус (перегній), що визначає родючість ґрунту – чим потужніший вміст гумусу, тим родючіший ґрунт.
Різноманітність чинників ґрунтоутворення визначає надзвичайне різноманіття ґрунтів, яких налічують сотні видів. В основу їх класифікації покладено відмінність ґрунтів за будовою, складом, кольором, потужністю гумусового шару.
До найважливіших факторів ґрунтоутворення відносять розподіл тепла і вологи, тому кожній природній зоні відповідають певні типи ґрунтів. Так, найпоширеніші червоно-жовті ґрунти вологих екваторіальних лісів утворені під впливом значної кількості тепла і вологи. Далі від екватора вони змінюються на сформовані за умови перемінного зволоження червоні ґрунти. В пустелях сірі та бурі пустельні ґрунти формуються під впливом надлишку тепла та недостатнього зволоження. Вони фактично не мають гумусу і тому землеробство тут можливе за умови штучного зволоження (оазиси) чи вздовж долин річок, де формуються особливі інтразональні ґрунти – алювіальні річкових долин. Далі під впливом різного співвідношення тепла та вологи, змінюючи один одного, ідуть сірі лісові, підзолисті ґрунти тощо. Найродючішими ґрунтами на Землі є чорноземи, що становлять одне з найбільших багатств нашої держави.




Першу карту грунтів в світі склав український вчений Василь Докучаєв у 1900р Він започатковув науко про грунти - грунтознавство.


Ґрунтовий покрив може суттєво змінюватись під впливом людської діяльності. Відомо багато прикладів, коли завдяки безвідповідальній діяльності людини на місці колишніх родючих земель виникали кар'єри, терикони, смітники тощо. Запобігти цьому покликана рекультивація земель (відновлення порушених земель) та комплексний підхід, що має максимально враховувати всі наслідки для навколишнього середовища, які може спричинити господарська діяльність людини.

Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑

4. Робота з картою
Розгляньте карту ґрунтів України ( мал. 133 підручника, сторінка 203).  Ознайомтеся з легендою карти. Як позначають ґрунти на картах?
Назвіть послідовно з півночі на південь типи ґрунтів , що сформувались на рівнинній частині України.
Назвіть типи ґрунтів, які поширені на території вашої області. (в зошиті запишіть, якщо зрозумієте)
5.  Який вплив має людина на природу?
Виконайте завдання за посиланнямhttps://learningapps.org/view5911340

вівторок, 14 квітня 2020 р.

6 клас, тема «Біосфера. Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі»




1. Подивіться відеоурок
2. Прочитайте параграф 49
3.Розгляньте малюнок, також з параграфу запишіть межі біосфери. Де зосереджується найбільше живих організмів? Це місце по іншому називають "плівкою життя"
Закономірності географічної оболонки » http://uabooks.top

4.Дайте відповідь на питання з сторінки 200

5. Закріпіть знання

Біосфера   Код доступу 901228

join.naurok.ua


Дистанційне навчання, географія 7 клас, самостійна робота з теми «Євразія»

Динамику лесных пожаров на Земле может проследить любой желающий ...Добрий  день, шановні учні!
Карантин триває, тож нам слід продовжити дистанційне навчання. Сьогодні до вашої уваги завдання самостійної роботи
з теми «Євразія».
Оберіть один з варіантів, виконайте завдання та надішліть мені для корекції.
Варіант  1
І  рівень
1. Крайньою північною точкою Євразії є мис:
а) Піай;        
б) Челюскін;         
в) Дежньова.
2. У складі Євразії:
а) одна частина світу;    
б) дві частини світу;    
в) три частини світу.
3. Найвища відмітка над рівнем моря в Євразії:
а) г. Монблан;           
б) г. Еверест;           
в) г. Арарат.
4. Найбільший  півострів  Євразії  ...
а) Індостан;          
б) Скандинавський;            
в) Аравійський.
5. До  молодих гір (альпійської складчастості) належать   ...
а) Уральські;          
б) Гімалаї;            
в) Скандинавські.
6. Найдовша річка Євразії –   ...
а) Лена;          
б) Янцзи;          
в) Єнісей.
7. Найменшою за площею країною Євразії є  ...
а) Люксембург;      
б) Сінгапур;             
в) Ватикан.
8. До якої раси відносять більшу частину населення Азії:
а) монголоїдної;           
б) негроїдної;            
в) європеоїдної
9. Для якої природної зони характерні тварини: слон, тигровий пітон, бенгальський тигр, гепард?
а) тундра;      
б) пустель і напівпустель;      
в) савана.
10.Найбільша за площею країна Євразії – ...
а) Китай;      
б) Росія;          
в) Казахстан.
ІІ  рівень
11. На які кліматичні області поділяється помірний кліматичний пояс у межах Євразії?

ІІІ  рівень
12. Розшифруйте картосхему (Картосхема додається):


1 – півострів …
2 – острів …
3 – річка …
4 – гори …
5 – плоскогір’я  …  
6 – озеро  …
7 – низовина  …
8 – півострів  …
9 – затока  …
10 – море  …
ІV  рівень
13. Чим обумовлене різноманіття корисних копалин Євразії? За запасами яких корисних копалин  Євразія займає провідне місце у світі?



Варіант 2

І  рівень
1. Крайня південна точка Євразії:
а) Піай;      
б) Челюскін;      
в) Дежньова.
2. Євразію  омиває  ...
а) два  океани;         
б) три  океани;          
в) чотири  океани.
3. Найбільше   за  площею  озеро  Євразії:
а) Байкал;          
б) Балхаш;          
в) Каспійське  море.
4. Межею між Європою і Азією є гори  ...
а) Кавказькі;      
б) Уральські;                
в) Альпи.
5. Найбільшою рівниною Євразії є  ...
а) Західносибірська;  
б) Східноєвропейська;      
в) Велика Китайська.
6. Мусонний клімат характерний для  ...
а) Західної Азії;          
б) Східної Азії;      
в) Західної Європи.
7. До якої раси відносять більшу частину населення Європи:
а) монголоїдної;        
б) негроїдної;        
в) європеоїдної?
8. Яка із євразійських столиць найдревніша:
а) Москва;             
б) Афіни;      
в) Париж?
9. Для якої природної зони характерні рослини: травяний покрив, пальми, акації?
а) тундра;      
б) пустель  і  напівпустель;      
в) савана.
10. Найбагаточисельніша  країна  Євразії – ...
а) Китай;      
б) Росія;      
в) Індія.
ІІ  рівень
11. На які кліматичні області поділяється субтропічний кліматичний пояс у межах Євразії?
ІІІ  рівень
12. Розшифруйте картосхему (картосхема додається):

1 – півострів …
2 – острів …
3 – річка …
4 – гори …
5 – плоскогір’я  …  
6 – озеро  …
7 – низовина  …
8 – півострів  …
9 – затока  …
10 – море  …
ІV  рівень
13. Опишіть різноманітність клімату Євразії . Назвіть причини різноманітності кліматичних умов Євразії.

понеділок, 13 квітня 2020 р.

Урок-подорож "Здійснення уявної подорожі уздовж 50-паралелі"




Дослідження. Уявна подорож вздовж 50-ої паралелі Євразії



До вашої уваги відео-подорож містами Євразії,  що розташовані вздовж 50-ої  паралелі.  Подорож здійснюється із заходу на схід. Починається  подорож в Європі  на берегах Майну, а закінчується  в Азії – на берегах Амуру. Подорожуючи даним маршрутом, ми можемо зауважити, як змінюються культири, релігії та особливості проживання людей.
Звичайно  населених пунктів, що розташовані вздовж 50-ї паралелі можна знайти досить багато, все залежить від вашої фантазії та вміння працювати з картами атласу.  Можна знайти в  містах чи селах  цікаві пам’ятки природи чи історичні надбання людства, що можуть  розповісти про звичаї та традиції людей, що  там проживають.
Міста розташовані вздовж  50 – ої  паралелі:
Франкфурт-на-Майні (50° 06´ пн. ш, 08° 40´ сх. д)
Прага (50° 05´ пн. ш, 14° 25´ сх. д)
Краків (50° 03´ пн. ш, 19° 07´ сх. д)
Сокаль (50° 29´ пн. ш, 24° 16´ сх. д)
Почаїв  (50° 00´ пн. ш, 25° 30´ сх. д)
Київ  (50° 27´ пн. ш, 30° 31´ сх. д)
Харків (50° 00´ пн. ш, 36° 18´ сх..д)
Актюбинськ  (Актобе) (50° 18´ пн. ш, 57° 10´ сх. д)
Семипалатинськ  (Семей) (50° 24´ пн. ш, 80° 13´ сх. д)
Комсомольськ – на –Амурі (50° 33´ пн. ш, 137° 40´ сх. д)

Наше місто також розташоване  на 50-паралелі.  Координати  міста  Великі Мости    (50° 14´ пн. ш, 24° 08´ сх. д).
Завдання для виконання дослідження та додаткові матеріали. Вся інформація міститься за силкою  →→  https://www.tes.com/lessons/DjarnsjR2GAOQg/50
1. Переглянути відеофрагмент "Навколо світу за 2 хвилини", назвати міста в яких ви "побували" (аркуш 1).
2.За запропоноватими зображеннями розпізнати о"єкти, що належать до списку природної спадщини ЮНЕСКО(аркуш 2). 3. Виконати завдання дослідження (аркуш 3,4). 4.Для виконання завдань використайте додаткові інтернет-ресурси(аркуш 5-7). 5. Виконане дослідження запишіть у зошиті:    А) визначити форми рельєфу, які розташовані вздовж 50-ї паралелі;
   Б) визначити країни, які розташовані вздовж 50-ї паралелі; 
В) визначити міста, які розташовані вздовж 50-ї паралелі;
 
 Г) визначити природні зони, які розташовані вздовж 50-ї паралелі;
 
Д) визначити річки, які розташовані вздовж 50-ї паралелі.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/30/Eur... 
Цю подорож можна здійснити за сторінками атласу

Вся інформація міститься за силкою  →→   https://www.tes.com/lessons/DjarnsjR2GAOQg/50





Урок узагальнення по темі "Гідросфера"

Наша школа : Моя школа   Урок узагальнення по темі "Гідросфера"

Дорогі діточки, ми з вами дистанційно вивчили цілий розділ під назвою "Гідросфера" Перед вами стоять 3 завдання:
1 Повторити вивчений матеріал, це параграфи з 38-го по 48-мий.
2 Доздайте в у вайбер в повідомлення всі домашні завдання.
3 Напишіть у робочих зошитах Самостійну роботу


                                               Самостійна робота
1.
 Найдовша річка світу… а) Ніл; б) Конго; в) Амазонка
2. Місце, де річка впадає в океан, море, озеро та іншу річку, – це…
а) гирло річки; б) затока річки; в) витік річки
3. Падіння води річки з виступу, утвореного в іі річищі вистеленого твердими породами, називається…
а) поріг; б) водоспад
4.В яких одиницях вимірюється солоність води?
а) кг; б) ‰; в) %; г) м3  
5. Які озера за походженням улоговин виникли внаслідок від ступання давнього моря?
а) тектонічні; б) реліктові; в) льодовикові; г) вулканічні 
6. В якому напрямку відбувається зниження температури поверхневого шару води в Океані?
а) від узбережжя до центру океану; б) від полюсів до екватора;
в) від екватора до полісів 
   
7. Дайте визначення понять: «водосховище»; « канали»;
8. «межень»;«повінь»;
9. Знайти помилки і доповнити текст
Море ніколи не буває спокійним. Вітрові хвилі утворюються внаслідок дії землетрусів. На межі моря і суходолу вітрові хвилі виконують велику руйнівну роботу — ... та творчу роботу — відкладають зруйновані частинки, утворюючи....

 Періодичне підняття і падіння рівня води в океанах і морях, що виникає внаслідок притягання водної оболонки Землі Марсом , називається…
                                                                                             
10.
Знайти пару
а)1) Каспійське море 
2) Байкал
3) Ґрунтові води
А) лежать суцільним шаром недалеко від поверхні і можуть рухатись по водотривкому шару
Б) найглибше озеро світу
В) найбільше за площею озеро світу


б)1) Озеро                  
2) Болото
3)Міжластові води
а) лежать у водоносних шарах між двома водонепроникними шарами;
б) природна заглибина на суходолі, заповнена водою
в)  надмірно зволожена ділянка суходолу з шаром торфу не менше 30 см

Самостійну здати всім до 15 квітня, скопійовані роботи розглядати не буду. 

середа, 8 квітня 2020 р.

6 клас ЗНАЧЕННЯ ВОД СУХОДОЛУ. ОХОРОНА ВОД СВІТОВОГО ОКЕАНУ І СУХОДОЛУ

6 клас
 Множество Мыльных Пузырей Взлетает В Высь. Это Тоже Вода, Внутри ...ЗНАЧЕННЯ ВОД СУХОДОЛУ. ОХОРОНА

ВОД СВІТОВОГО ОКЕАНУ І СУХОДОЛУ

Виконайте завдання:
1. Опрацюйте параграф 48 з підручника
2. Перегляньте відео  (1 -го відео трішки погана якість, але основне запамятаєте)     
                                                

       




Завдання виконати в зошиті письмово ↓↓↓↓↓↓↓↓↓

3. Прошу законспектувати параграф 48 за планом
1. Використання гідросфери
2. Забруднення гідросфери
3. Охорона гідросфери

Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑
4. Перегляньте відео і розкажіть, яких заходів, на вашу думку, потрібно вжити для охорони Світового океану і вод суходолу?

 – як очистити океан від пластику






5. Цікаві факти: Сучасне місто використовує води з розрахунку на одну людину 300-500 л/добу, що значною мірою перевищує мінімальну потребу у воді однієї людини (25 л/добу). Протягом століття витрати води в таких містах, як Париж, Нью-Йорк, Москва, зросли більш як у 100 разів. У багатьох країнах виникли проблеми з постачанням води у великі міста.

Зробіть маленьке дослідження:
1. Дослідіть, скільки в середньому ви використовуєте води щодня.
2. Скільки води використовує ваша сім’я за добу, за місяць.
3. Запропонуйте способи економії води членами вашої родини 



6. Закріплення вивченого матеріалу
Тема " Рекорди гідросфери"
Код доступу 387515 Перейдіть за посиланням  join.naurok.ua

Охорона вод Світового океану.

Перейдіть за посиланням join.naurok.ua
Код доступу 753974



Уроки з проекту "Всеукраїнська школа онлаїн" по предмету географія

7 клас. Географія. Тектонічна будова. Рельєф, роль внут. і зов. сил у його формуванні. 

вівторок, 7 квітня 2020 р.

Географія 7кл. Найбільші держави Євразії, зв'язки з Україною.

 
Earth Europe Africa and Middle East planet earth | EtsyТема: Найбільші держави Євразії, звязки з Україною.

1. Опрацюйте параграф 57,58,59 підручника 

2. Перегляньте відео-урок:



Завдання виконати в зошиті письмово ↓↓↓↓↓↓↓↓↓

3 Намалюйте таблицю у зошиті.

4. Виберіть головне з прочитаних параграфів, відео-уроку.
Завдання виконайте в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑
5. Закріпіть вивчений матеріал Країни і їх столиці. Європа.  


https://learningapps.org/5003073Японія чи Китай

https://learningapps.org/8638935


Уроки з проекту "Всеукраїнська школа онлаїн" по предмету географія

6 клас
7кл
9 кл


10кл


11 кл


понеділок, 6 квітня 2020 р.

Дистанційне навчання, географія 7 клас, тема «Населення та політична карта Євразії»


Дистанційне навчання, географія 7 клас, тема «Населення та політична карта Євразії»
Виконайте завдання:
1. Опрацюйте параграф 52, 53, 54,55,56 підручника  
2. Перегляньте відео-урок:

Завдання виконати в зошиті письмово ↓↓↓↓↓↓↓↓↓
3. Заповніть у зошиті таблицю, користуючись текстом підручника (таблиця додається).


1) колонка Людська раса                               
2) Район компактного проживання

Європеоїдна

Монголоїдна
Негроїдна

Сучасне населення Євразії складають народи, які належать до різних рас. Більша частина з них – представники європеоїдної раси. Європеоїди, які мають смагляву шкіру, темні очі і пряме темне волосся населяють Європу, Південно-Західну Азію та Індію. Європеоїди, які живуть на півночі Європи, відрізняються високим зростом, світлою шкірою, світлими очима і білявим волоссям.Народи, що належать до монголоїдної раси, населяють Центральну і Східну Азію. Представники цієї раси (монголи, китайці, казахи, корейці, японці) зазвичай низькорослі, з жовтувато-смаглявою шкірою, темними вузькими очима, чорним прямим волоссям. На півдні Азії живуть представники негроїдної раси, що мають темну шкіру, вилицювате обличчя, хвилясте темне волосся.


4. Виконайте у зошиті схему (схема додається).

56. Географія світових і національних релігій » Народна Освіта

5. Користуючись текстом підручника доповніть речення. Запишіть їх у зошит.
- Найбільшою мовною сім’єю на території Євразії є…
- Українці належать до …. групи народів.
- Найчисельнішими народами світу та Євразії є …
- Причинами нерівномірного розміщення населення Євразії є…
- Найбільшою за площею державою світу є …
- Найменшою за площею державою світу є …
- Найрозвинутішими державами Євразії є …
Завдання виконати в зошиті письмово ↑↑↑↑↑↑↑↑

6.  Закріпіть знання

 
перейдіть за посиланням
join.naurok.ua
Код доступу 497634